Zaktualizuj dane objęte ewidencją gruntów i budynków

Kategoria > Informacje ogólne
Zaktualizuj dane objęte ewidencją gruntów i budynków
Po zamieszkaniu w nowo wybudowanym domu lub przeprowadzce do nowego mieszkania zwykle pamiętamy o tym, aby się przemeldować, wyrobić nowy dowód osobisty i prawo jazdy. Jednak to nie wszystkie obowiązki, jakie czekają nas po zmianie adresu.

Po zmianie miejsca zamieszkania należy pamiętać o aktualizacji danych w ewidencji gruntów i budynków, którą prowadzi Starostwo Powiatowe w Policach. Zgodnie z art. 22 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, na poinformowanie starosty o wszelkich zmianach danych w ewidencji, mamy 30 dni. Wśród informacji, które musimy wskazać w urzędzie są m.in. nasze dane adresowe.

Sprawami związanymi z prowadzeniem ewidencji gruntów i budynków w powiecie polickim zajmuje się Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru Starostwa Powiatowego w Policach, którego siedziba znajduje się przy ul. Kresowej 32-34. Urzędnicy przyjmują interesantów w poniedziałki od 7:30 do 16:00, we wtorki, środy i czwartki od 7:30 do 15:30 oraz w piątki: od 7:30 do 15:00.

Do uaktualnienia danych posłuży nam przygotowany przez urzędników formularz, w którym powinniśmy umieścić nasze dane wraz z numerem telefonu, informacje o umiejscowieniu nieruchomości będącej naszą własnością oraz dane, które uległy zmianie.

Pobierz formularz zgłoszenia zmian danych w ewidencji gruntów i budynków

Dlaczego tak ważne jest uaktualnienie danych w ewidencji gruntów i budynków? Ze znajdujących się w niej bazy danych korzystają urzędnicy odpowiedzialni za wiele różnych spraw. Informacje, wezwania oraz decyzje związane m.in. z pracami budowlanymi prowadzonymi na sąsiednich działkach, wycinką drzew czy gospodarką odpadami, wysyłane są na dane adresowe znajdujące się w ewidencji gruntów. Chcąc być na bieżąco z informacjami przekazywanymi przez urzędników powinniśmy zadbać o aktualizację naszych danych.

Pamiętajmy - zmiana meldunku w urzędzie gminy i wyrobienie nowego dowodu osobistego nie oznaczają zmiany danych w ewidencji gruntów i budynków!

www.gminadobra24.pl

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej