XXXIII Sesja Rady Gminy Dobra

Kategoria > Informacje ogólne
XXXIII Sesja Rady Gminy Dobra

Zdjęcie z XXXIII sesji Rady GminyW dniu 14 czerwca 2022 r. odbyła się XXXIII sesja Rady Gminy. W sesji uczestniczyli Wójt Gminy, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy. W sesji uczestniczył również Starosta Powiatu Polickiego Andrzej Bednarek.

Najważniejszymi punktami sesji było udzielenie wotum zaufania Wójtowi Gminy Dobra, zatwierdzenie sprawozdania finansowego Gminy Dobra wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za rok 2021 oraz udzielenie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2021. Radni udzielili Wójtowi Gminy Dobra wotum zaufania, a następnie udzielili absolutorium.

Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022r. poz. 559 z póź. zm.) Wójt Gminy Dobra przedstawiła Radzie Gminy Dobra w terminie do dnia 31 maja raport o stanie gminy. Dokument ten obejmował podsumowanie działalności Wójta Gminy Dobra w roku poprzednim i zawierał informacje dotyczące stanu realizacji polityk, programów i strategii realizowanych przez Gminę Dobra i jej jednostki organizacyjne, a także sposób wykonania uchwał podjętych przez Radę Gminy Dobra. W debacie o raporcie, zgodnie z art. 28 aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym mogą brać udział mieszkańcy. W tym roku do debaty nie zgłosił się żaden mieszkaniec Gminy.

Następnie radni podjęli uchwały:

  • w sprawie udzielenia wotum zaufania Wójtowi Gminy Dobra.
  • w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Dobra wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za rok 2021.
  • w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2021.
  • w sprawie zmian budżetu Gminy na 2022 r.
  • zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Dobra na lata 2022 – 2025.
  • uchylającą uchwałę w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Dobra do dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Gminy Dobra, dokonywania czynności, o których mowa w art. 258 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, zmian w wieloletniej prognozie finansowej oraz zmian w planie wydatków budżetu Gminy Dobra związanych z wprowadzeniem nowych inwestycji lub zakupów inwestycyjnych, w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy.
  • w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Polickiemu. (Dobra-Lubieszyn)
  • w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Polickiemu. (Bezrzecze-Wołczkowo)
  • w sprawie udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków w 2022r.
  • zmieniającą uchwałę Rady Gminy Dobra w sprawie wyznaczenia inkasentów oraz sposobu poboru i rozliczania opłaty targowej w Gminie Dobra.
  • w sprawie ustalenia średniej ceny jednostki paliwa w gminie Dobra na rok szkolny 2022/2023.
  • w sprawie przyjęcia Lokalnego programu wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży uczęszczającej do szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Dobra.
  • w sprawie uchwalenia Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Dobra.
  • w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej.
  • w sprawie ustanowienia służebności gruntowej. (Dobra)
  • w sprawie ustanowienia służebności gruntowej. (Sławoszewo)
  • w sprawie nadania nazwy placu w miejscowości Mierzyn.
  • w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra, w obrębie Dołuje.
  • w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra,
    w obrębie Dobra dla terenu przy ulicy Granicznej.

Ponadto radni :

  • przyjęli sprawozdanie z kontroli problemowej przeprowadzonej w WGOKiE w zakresie gospodarki odpadami pod względem kosztów prowadzenia systemu gospodarki odpadami w stosunku do pobranych opłat za rok 2021.
  • przyjęli sprawozdanie z kontroli problemowej przeprowadzonej w Zespole Organizacyjnym dotyczącej wydatków w dziale 750 administracja publiczna w rozdziale 75075 promocja jednostek samorządu terytorialnego za rok 2021.
  • zapoznali się z Oceną zasobów pomocy społecznej za rok 2021r.
  • zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Straży Gminnej w Dobrej.
  • zapoznali się z informacją o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego w gminie Dobra za okres 2021 roku.
  • zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Dobrej za rok 2021.
  • zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 01.04.2022r. do 30.04.2022 r.

 Ewelina Wiśniewska

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej