W dniu 30 marca odbyła się XXII sesja rady Gminy Dobra. W sesji uczestniczyli Sołtysi i Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Dobra, wicestarosta Powiatu Polickiego Mariusz Sarnecki oraz zaproszeni goście.
Sesję rozpoczęła prezentacja Grupy Azoty PDH. Dotyczyła ona budowy instalacji do produkcji propylenu metodą PDH w Zakładach Chemicznych Grupy Azoty Police. Na pytania związane z tym tematem odpowiedzi udzielali Wiceprezes Zarządu PDH Marek Czyż oraz inżynier ds. pozwoleń administracyjnych Pan Artur Wójcik.
Podczas sesji Radni przyjęli 13 uchwał:
- w sprawie zmian budżetu Gminy na 2017 rok.
- zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Dobra na lata 2017 - 2025.
- w sprawie zlecenia wykonania zadania Gminie Miasto Szczecin z zakresu przeciwdziałania alkoholizmowi.
- w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Polickiego.
- w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjum do nowego ustroju szkolnego.
- w sprawie ustalenia kryteriów rekrutacji do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz publicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Dobra.
- w sprawie ustalenia zasad i kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Dobra.
- w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Dobra w 2017 roku.
- w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra w obrębie Mierzyn 2.
- w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra, w obrębie Wołczkowo.
- w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Dobra, w obrębie geodezyjnym Wąwelnica.
W tym punkcie złożony został wniosek o zdjęcie powyższego projektu uchwały z porządku obrad. Po wysłuchaniu prezentacji przedstawicieli firmy Skraw-Met oraz burzliwej dyskusji wniosek został odrzucony i podjęto uchwałę.
- w sprawie akceptacji planów taryfowych założonych w ramach przygotowanej dokumentacji aplikacyjnej dla projektu "Poprawa gospodarki
wodno-ściekowej w gminie Dobra" przewidzianego do współfinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Priorytet: II Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu, Działanie: 2.3: Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach w ramach konkursu nr POIiŚ 2.3/3/2016.
Na wniosek złożony przez Panią Wójt do porządku obrad został wprowadzony projekt uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego. Obecni sołtysi przedstawili zarówno pozytywne jak i negatywne aspekty wprowadzenia funduszu sołeckiego. Radni większością głosów przyjęli przedłożony projekt uchwały.
Ponadto Radni zapoznali się:
- z informacją o stanie bezpieczeństwa przeciwpożarowego na terenie Gminy Dobra za rok 2016.
- ze sprawozdaniem z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej za rok 2016.
- ze sprawozdaniem z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego.
- ze sprawozdaniem z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 01.02.2017 r. do dnia 28.02.2017 r.