XLIV sesja Rady Gminy Dobra

Kategoria > Informacje ogólne
XLIV sesja Rady Gminy Dobra

Zdjęcie z sesji Rady Gminy W dniu 29 czerwca 2023r. odbyła się XLIV sesja Rady Gminy Dobra. W sesji uczestniczyli, Wójt Gminy, Skarbnik Gminy, Sekretarz Gminy, Kierownicy Wydziałów oraz Jednostek Organizacyjnych.

Najważniejszymi punktami sesji było udzielenie wotum zaufania Wójtowi Gminy Dobra, zatwierdzenie sprawozdania finansowego Gminy Dobra wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za rok 2022 oraz udzielenie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2022. Radni udzielili Wójtowi Gminy Dobra wotum zaufania, a następnie udzielili absolutorium.

Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Wójt Gminy Dobra przedstawiła Radzie Gminy Dobra w terminie do dnia 31 maja raport o stanie gminy. Dokument ten obejmował podsumowanie działalności Wójta Gminy Dobra w roku poprzednim i zawierał informacje dotyczące stanu realizacji polityk, programów i strategii realizowanych przez Gminę Dobra i jej jednostki organizacyjne, a także sposób wykonania uchwał podjętych przez Radę Gminy Dobra. W debacie o raporcie, zgodnie z art. 28 aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym mogą brać udział mieszkańcy. W tym roku do debaty zgłosił się jeden mieszkaniec Gminy.

Radni podjęli uchwały:

  • w sprawie udzielenia wotum zaufania Wójtowi Gminy Dobra,
  • w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Dobra wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za rok 2022,
  • w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2022,
  • w sprawie zmian budżetu Gminy na 2023r.,
  • w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Dobra na lata 2023 – 2026,
  • w sprawie uchylenia uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy, przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury za I półrocze roku budżetowego oraz informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej,
  • w sprawie ustalenia wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych przedszkolach, zespołach przedszkoli, oddziałach przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Dobra,
  • w sprawie ustalenia wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych innych formach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Dobra,
  • w sprawie utworzenia Punktu przedszkolnego w Publicznej Szkole Podstawowej w Dołujach w zespole Szkół w Dołujach,
  • w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników,
  • w sprawie udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków w 2023r.,
  • w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2023rok,
  • w sprawie sposobu sprawienia pogrzebu oraz określenia zasad zwrotu wydatków na pokrycie kosztów pogrzebu,
  • w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Gminie Dobra,
  • w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Dobra a Gminą Nowe Warpno w sprawie powierzenia realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej polegającego na świadczeniu usług opiekuńczych i bytowych w formie rodzinnego domu pomocy,
  • w sprawie określenia górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
  • w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Dobra,
  • w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra, w obrębie Bezrzecze,
  • w sprawie zbycia części działki nr 286/2 ul. Łosiowa w m. Dołuje,
  • w sprawie zbycia działek nr 911/1, nr 911/2 i od nr 911/6, do nr 911/12 w m. Dołuje.

Ponadto radni:

  • przyjęli sprawozdanie z działalności Straży Gminnej w Dobrej,
  • przyjęli sprawozdanie z działalności Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Dobrej za rok 2022,
  • przyjęli sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od 01.05.2023r. do 31.05.2023r.

 Magdalena Szemrak

 

 

 

 

 

 

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej