W sesji uczestniczyli Sekretarz Województwa, Wójt Gminy, Skarbnik Gminy, Kierownicy jednostek, Dyrektorzy szkół.
Ważną uroczystością podczas sesji było wręczenie odznaczeń w uznaniu zasług dla rozwoju Pomorza Zachodniego uchwałą nr 675/21 z dnia 26 maja 2021 r. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego nadał srebrną Odznakę Honorową Gryfa Zachodniopomorskiego Panom:
Pan Przemysław Włosek Sekretarz Województwa -Dyrektora Generalnego Urzędu Marszałkowskiego wręczył odznaczenia.
Kolejnym uroczystym momentem sesji było wręczenie plansz z wizualizacją budowy nowego budynku szkoły podstawowej w Dołujach oraz planszy z wizualizacją budowy przedszkola z oddziałem żłobkowym w Bezrzeczu.
Radni podjęli następujące uchwały:
-w sprawie zmian budżetu Gminy Dobra na 2021r.
- zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Dobra na lata 2021 - 2025
- w sprawie przyjęcia programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalności pożytku publicznego na rok 2022
- zmieniającą uchwałę w sprawie określenia zasad prowadzenia przez Wójta Gminy Dobra gospodarki nieruchomościami Gminy Dobra w zakresie wynajmowania i wydzierżawiania na czas oznaczony dłuższy niż trzy lata lub na czas nieoznaczony
- w sprawie uchwalenia zasad i trybu korzystania z rowerowego placu zabaw – PUMPTUCK w Bezrzeczu.
- w sprawie nieodpłatnego nabycia nieruchomości dz. nr 9/64 w m. Redlica, gm. Dobra
- w sprawie ustanowienia służebności gruntowej
- w sprawie ustanowienia służebności gruntowej
- w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej poprzez wyłączenie z użytkowania jako drogi publicznej na terenie gminy Dobra
- w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej poprzez wyłączenie z użytkowania jako drogi publicznej na terenie gminy Dobra
- w sprawie nabycia udziału w wysokości 123/425 w działce 549 położonej w m. Mierzyn 2, gm. Dobra
- w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra, w obrębie Bezrzecze
Ponadto Radni zapoznali się z poniższymi informacjami:
- informacją o wykonaniu budżetu Gminy za I półrocze 2021 r.
- informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dobra za I półrocze 2021r.
- informacją o realizacji zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminie za okres 01.07.2020r.-30.06.2021r. 20.
- informacją o opłatach wniesionych za odbiór odpadów komunalnych.
- informacją o pomocy finansowej dla mieszkańców Gminy Dobra w ramach porozumień, dotacji, umów z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami w 2020 roku.
- sprawozdaniem z kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy w Zespole ds. Podatków i Opłat
- sprawozdaniem z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 01.06.2021r. do dnia 31.08.2021r.
Ewelina Wiśniewska