Jednym z pierwszych punktów porządku obrad było wręczenie stypendium Wójta Gminy Dobra dla uczniów szczególnie zdolnych za wybitne osiągnięcia w nauce w roku szkolnym 2016/2017. Stypendia otrzymało łącznie 21 uczniów z gminy Dobra. Kierownik Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Dobrej Helena Tomaszewska przedstawiła zasady przyznawania Stypendium oraz wymieniała osiągnięcia poszczególnych uczniów. Wójt Teresa Dera i Przewodniczący Rady Gminy Bartłomiej Miluch wręczyli dyplomy.
Podczas sesji radni podjęli uchwały:
- w sprawie zmian budżetu Gminy na 2017 rok
- zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Dobra na lata 2017 – 2025
- zmieniającą uchwałę w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Polickiego
- w sprawie uchwalenia Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Dobra na lata 2018-2022
- w sprawie uchwalenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Dobra na lata 2018-2020
- w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Dobra na rok 2018.
- w sprawie odmowy zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę na okres od dnia 1 stycznia 2018r. do dnia 31 grudnia 2018r.
- w sprawie wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członka ochotniczej straży pożarnej, który uczestniczy w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym
- w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Publicznej Szkoły Podstawowej im. Konstantego Ildefons Gałczyńskiego w Dobrej w ośmioletnią Publiczną Szkołę Podstawową im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w Dobrej
- w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Publicznej Szkoły Podstawowej w Bezrzeczu w ośmioletnią Publiczną Szkołę Podstawową w Bezrzeczu
- w sprawie stwierdzenia przekształcenia Zespołu Szkół w Dołujach w ośmioletnią Publiczną Szkołę Podstawową w Dołujach
- w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Publicznej Szkoły Podstawowej im. Przyjaciół Dzieci w Mierzynie w ośmioletnią Publiczną Szkołę Podstawową im. Przyjaciół Dzieci w Mierzynie
- w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Publicznej Szkoły Podstawowej w Rzędzinach w ośmioletnią Publiczną Szkołę Podstawową w Rzędzinach
- w sprawie przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania przez przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Dobra
- w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Dobra na lata 2017-2023
- zmieniającą uchwałę w sprawie przyjęcia i wdrożenia do realizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Dobra, opracowanego w ramach realizacji projektu pn. „Zintegrowany Plan Gospodarki Niskoemisyjnej Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego”
- w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy
Ponadto radni zapoznali się z:
- Informacją o stanie realizacji zadań oświatowych Gminy Dobra w roku szkolnym 2016/2017.
- Informacją o wysokości podatku rolnego w 2018 r.
- Informacją o wysokości podatku leśnego w 2018 r.
- Informacją o podmiotach wyznaczonych do wykonywania kary ograniczenia wolności oraz prac społecznie użytecznych.
- Sprawozdaniem z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 01.10.2017r. do dnia 31.10.2017r.
Ewelina Ziółko
Zdjęcia: K. Kowalewska