W dniu 28 maja 2020 r. odbyła się XV sesja Rady Gminy Dobra

Kategoria > Informacje ogólne
W dniu 28 maja 2020 r. odbyła się XV sesja Rady Gminy Dobra

Obrady podczas XV sesji Rady Gminy Dobra w PSP w DobrejW sesji uczestniczyli: Wójt, Zastępca Wójta, Sekretarz, Skarbnik, Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Dobra oraz Radny Powiatowy Albin Majkowski.

Podczas sesji przyjęto następujące uchwały:

  • w sprawie zmian budżetu Gminy na 2020 rok,
  • uchwałę zmieniającą w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Dobra na lata 2020 – 2025,
  • zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli,
  • zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach na terenie Gminy Dobra,
  • zmieniającą uchwałę w sprawie utworzenia samorządowej jednostki organizacyjnej Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół w Dobrej i nadania jej statutu,
  • w sprawie założenia cmentarza komunalnego na terenie Gminy Dobra,
  • w sprawie ustanowienia służebności gruntowej (dz. nr 44/1),
  • w sprawie ustanowienia służebności gruntowej (dz. nr 246),
  • w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej,
  • w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra, w obrębie Mierzyn 1,
  • rozpatrzono 3 skargi na działalność Wójta Gminy.

Przysłuchując się dyskusji w trakcie obrad sesji na temat uchwał "śmieciowych" Wójt Gminy Dobra poparła wniosek radnego i zaapelowała do radnych o zdjęcie tych uchwała z porządku obrad.  Epidemia COVID spowodowała przesunięciem terminu obowiązku dostosowania uchwał do obowiązujących przepisów (do 31 grudnia 2020r.). Zdjęcie projektów tak ważnych uchwał pozwoli na wyjaśnienie zgłaszanych przez radnych wątpliwości i wypracowanie wspólnego stanowiska.

Ponadto Radni zapoznali się z:

  • sprawozdaniem z kontroli problemowej przeprowadzonej w Gminnym Centrum Kultury i Bibliotek w Dobrej w zakresie umów zawartych z podmiotami zewnętrznymi na okres powyżej jednego miesiąca oraz przekazanie statystyk czytelniczych w podziale na poszczególne biblioteki w okresie ostatnich 3 lat.
  • sprawozdaniem z kontroli problemowej przeprowadzonej w Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Dobrej dotyczącej zadań statutowych Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Dobrej w zakresie zadań pracowników: opiekunów zwierząt, pracowników ds. adopcji, lekarzy weterynarii oraz dane statystyczne dotyczące m.ni. adopcji zwierząt za rok 2019.
  • sprawozdaniem z realizacji programu współpracy Gminy Dobra z organizacjami porządkowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za rok 2019.
  • oceną zasobów pomocy społecznej za 2019 rok.
  • sprawozdaniem z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 01.04.2020 r. do dnia 30.04.2020 r.

Ewelina Ziółko

 

 

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej