Trwają kontrole nieruchomości pod kątem prawidłowej segregacji odpadów komunalnych

Kategoria > Informacje ogólne
Trwają kontrole nieruchomości pod kątem prawidłowej segregacji odpadów komunalnych

Worki do segregacji odpadówNa terenie Gminy Dobra prowadzone są kontrole pod kątem prawidłowej segregacji odpadów komunalnych. Prowadzi je zarówno firma zajmująca się odbiorem odpadów od właścicieli nieruchomości jak i Straż Gminna. Dopatrzono się licznych nieprawidłowości, co skutkowało wszczęciem postępowań wobec właścicieli nieruchomości i wydawaniem decyzji o podwyższonej opłacie za niedopełnienie obowiązku segregacji. Na dzień dzisiejszy wydano 13 takich decyzji i niestety w związku z kolejnymi ujawnionymi przypadkami już należy stwierdzić, że będę kolejne. Dlatego też, bardzo proszę mieszkańców aby segregacja odbywała się w sposób prawidłowy.

W przypadku wątpliwości odnośnie tego jak należy segregować odpady przypominam, iż jest wiele możliwości edukacji w powyższym temacie. Na stronie Urzędu Gminy Dobra w zakładce „GOSPODARKA ODPADAMI/Edukacja ekologiczna, częstotliwość odbioru i prawidłowa segregacja odpadów” znajdują się wszystkie niezbędne informacje związane z zasadami prawidłowej segregacji poszczególnych frakcji, częstotliwością odbioru oraz edukacją ekologiczną. Dodatkowo zachęcam wszystkich mieszkańców do zainstalowania aplikacji „BLISKO”. Aplikacja nie tylko w przyjazny sposób zobrazuje zasady prawidłowej segregacji, ale również przypomni dzień przed o planowanym odbiorze odpadów sprzed posesji. Jest to wygodny sposób, aby zawsze pamiętać o wystawieniu odpowiednich odpadów, jak również to idealne wsparcie w przypadku wątpliwości związanych z segregacją. Ponadto, wszystkie worki, które mieszkańcy otrzymują od firmy odbierającej odpady są w sposób czytelny opisane. Oznacza to, że każdy worek posiada informację dotyczącą tego, co może się w nim znaleźć, jak również to co pod żadnym pozorem nie powinno być tam umieszczane. Należy pamiętać również o ulotkach o tematyce edukacyjnej „Segregujesz, nie marnujesz!” oraz harmonogramach w formie papierowej, które mieszkańcy otrzymują od Urzędu Gminy Dobra. Zarówno w  dostarczanym harmonogramie jak i ulotkach można odnaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące prawidłowej segregacji odpadów.

W przypadku wątpliwości, pracownicy Wydziału ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji służą pomocą zarówno osobiście w siedzibie Gminy jak również pod numerem telefonu: 91 421 44 43.

Należy pamiętać, że nieprawidłowa segregacja lub jej brak generuje olbrzymie koszty całego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w naszej gminie. Urząd Gminy dokłada wszelkich starań, aby każdy z mieszkańców miał dostęp do edukacji w temacie prawidłowej segregacji odpadów. W związku z tym, będą kontynuowane kontrole nieruchomości zarówno przez firmę JUMAR jak i Straż Gminną.

Kierownik WGOKiE
Anna Budzyńska

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej