Relacja z warsztatów profilaktycznych dla uczniów szkół podstawowych

Kategoria > Informacje ogólne
Relacja z warsztatów profilaktycznych dla uczniów szkół podstawowych

W dniach od 20 do 28 marca br. odbywały się warsztaty profilaktyczne we wszystkich szkołach podstawowych na terenie naszej Gminy. Warsztaty zostały sfinansowane ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii. Zajęcia prowadził Specjalista z Pracowni Szkoleniowej Krokus z Krakowa.

Uczniowie klasy VI szkoły podstawowej i I gimnazjum w Dołujach wzięli udział w warsztatach pt. „Nie uciekaj. Pokonaj problemy”, zaś uczniowie klas II i III gimnazjum uczestniczyli w warsztatach pt. „Odlot czy upadek-zintegrowany program przeciwdziałania uzależnieniom od dopalaczy”.

W ramach warsztatów uczniom przekazano informacje nt. czym są dopalacze i z czego się składają. Wyjaśniono dlaczego zażywanie dopalaczy jest niebezpieczne dla zdrowia i życia i jak objawia się uzależnienie. Zwrócono uwagę na obiegowe opinie, jakie krążą na temat dopalaczy (czy rzeczywiście pomagają dobrze się bawić, jak nie ulec presji rówieśniczej).

 

Uczniowie z klas IV-VI z Publicznej Szkoły Podstawowej w Mierzynie wzięli udział w zajęciach pt. „Generator tolerancji” oraz „Pokonaj stres”. Problematyka zaproponowanych zajęć stosowna była do wieku odbiorców, zaprezentowana w ciekawy sposób. Podczas spotkań młodzież wykazywała zainteresowanie omawianymi problemami i aktywnie włączała się w dyskusję. Prowadzący nawiązał dobrą relację z odbiorcami, w sposób profesjonalny omówił zagadnienia.

 

W Publicznej Szkole Podstawowej w Rzędzinach, dla uczniów klas II - III miały miejsce warsztaty profilaktyczne na temat „Konflikt – jak rozwiązywać spory?”. Uczniowie zastanawiali się nad przyczynami konfliktów oraz skutecznymi sposobami ich rozwiązania. Próbowali w grupach rozwiązywać różne zadania, które wymuszały znalezienie kompromisu. Uczniowie klas IV-VI natomiast zastanawiali się nad tematem „Dyskryminacja, komunikacja”. Analizowali przyczyny dyskryminacji, jej rodzaje, a także warunki skutecznej komunikacji. Stawiani byli w sytuacji, która zmusiła ich do refleksji nad tym, jak często pomimo deklaracji o braku w nas uprzedzeń, w konkretnych sytuacjach zachowujemy się zupełnie inaczej. 

 

W Publicznej Szkole Podstawowej w Bezrzeczu i w Dobrej w młodszych klasach (I – III) zrealizowano zajęcia pn. „Jak rozwiązywać spory”. W ramach warsztatów pokazano dzieciom, jak należy rozwiązywać problemy z porzuceniem zachowań opartych na agresji.

W trakcie zajęć prowadzono ćwiczenia, które uczyły dzieci jak rozpoznawać i rozwiązywać sytuacje konfliktowe, jednocześnie pobudzając twórcze myślenie.

W klasach IV – VI odbyły się zajęcia pn. „O tym czym jest mobbing w szkole i jak skutecznie mu przeciwdziałać.” W ramach warsztatów zapoznano uczniów ze zjawiskiem mobbingu szkolnego czyli tzw. „grupowej przemocy psychicznej”. W ten sposób uświadomiono uczestnikom warsztatów czyhające na nich zagrożenia, ale także odwołano się do ich doświadczeń oraz konkretnie nazwano sytuacje, które ich spotkały. Celem warsztatów było redukowanie negatywnych wzorców. Zajęcia te pozytywnie wpłynęły na integrację dzieci.

 

Specjalista
Anna Komajda-Pryczek

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej