Relacja z VI sesji Rady Gminy Dobra

Kategoria > Informacje ogólne
Relacja z VI sesji Rady Gminy Dobra
W dniu 27 maja 2015 r. odbyła się VI sesja Rady Gminy Dobra, połączona z uroczystymi obchodami 25-lecie Samorządu Terytorialnego.

 

Sesję, przemówieniem nawiązującym do obchodów 25-lecia Samorządu Terytorialnego i historii Gminy Dobra, otworzył Przewodniczący Rady Gminy Bartłomiej Miluch. Następnie do radnych, urzędników i zaproszonych gości przemawiała Wójt Gminy Dobra Teresa Dera. Po przemówieniu wójt razem z sekretarz gminy Rozalią Adamską zaprezentowały zmiany, które zaszły w gminie Dobra w ciągu ostatnich 25 lat. Zaprezentowano zdjęcia pokazujące zmiany w gminie Dobra w ciągu ostatniego ćwierćwiecza oraz wykresy, jak zmieniała się liczba mieszkańców oraz budżet gminy.

Wśród zaproszonych gości byli m.in. starosta policki Andrzej Bednarek wraz z wicestarostą Pawłem Mirowskim oraz przewodniczący Rady Gminy Dobra poprzednich kadencji. Goście otrzymali od przedstawicieli gminy Dobra pamiątki i kwiaty. Starosta przekazał Wójt Gminy Dobra przygotowany na tę okazję tort. Podczas sesji uhonorowano również samorządowców z najdłuższym stażem. Dyplomy oraz pamiątkowe statuetki otrzymali Władysława Gruszczyńska oraz Jerzy Stachowicz, którzy funkcję radnych sprawują od 1990 roku. Pamiątkowe statuetki otrzymali również wójt, przewodniczący rady, radni, urzędnicy i dyrektorzy szkół. Na zakończenie uroczystych obchodów 25-lecia Samorządu Terytorialnego, Teresa Dera oraz Bartłomiej Miluch wspólnie pokroili przygotowane z tej okazji torty.

Po obchodach radni przeszli do kolejnych punktów w porządku obrad VI sesji Rady Gminy Dobra. Podczas sesji przyjęto następujące uchwały:
- uchwałę dotyczącą zmian w budżecie na 2015 r.,
- zmiany w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Dobra na lata 2015-2025,
- uchwałę w sprawie udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków w 2015 r.
- uchwałę w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości.
- uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Dobra, w obrębie Mierzyn 1
- uchwały w sprawie nadania nazw ulic w miejscowościach Mierzyn i Skarbimierzyce.

Ponadto przyjęto sprawozdanie z realizacji programu współpracy gminy Dobra z organizacjami oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za rok 2014, oraz sprawozdanie z działalności Straży Gminnej za rok 2014. Obecny na sali Komendant Straży Gminnej w Dobrej Andrzej Budzyński przypomniał wynikające z przepisów prawa, zadania i kompetencje strażników. Radni przyjęli również sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie dla Gminy Dobra za rok 2014. Ocenie radnych poddane zostały też zasoby pomocy społecznej za rok 2014.

Na zakończenie sesji Dyrektor Gminnego Centrum Kultury i Bibliotek w Dobrej Zofia Hrynkiewicz zaprosiła wszystkich na Gminny Dzień Dziecka organizowany na boisku w Dobrej przy ulicy Sportowej. Warto podkreślić, że dla dzieci z Mierzyna i okolic, na terenie sportowo-rekreacyjnym „Mierzynianka” zorganizowana zostanie impreza pod nazwą „Mierzyński Wór Przygód”.

 

 

 

Helena Tomaszewska

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej