Procedura wymiany pojemnika na odpady zmieszane (resztki po segregacji)

Kategoria > Informacje ogólne
Procedura wymiany pojemnika na odpady zmieszane (resztki po segregacji)

Pojemniki na odpady zmieszaneSzanowni Mieszkańcy,

Procedurę ewentualnej wymiany pojemnika na odpady zmieszane (resztki po segregacji) reguluje Uchwała Nr XXVII/361/2021 Rady Gminy Dobra z dnia 28 października 2021 r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Dobra i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi i stanowi  w § 3 ust 11 i 12 że:

  1. W przypadku konieczności zmiany pojemności pojemnika będzie ona dokonywana w oparciu o zapotrzebowanie składane przez właściciela nieruchomości oraz postanowienia zawarte w obowiązującym regulaminie.
  2. W przypadku, o którym mowa w ust. 11, właściciel nieruchomości musi dołączyć uzasadnienie zmiany wyposażenia nieruchomości w pojemniki. Gmina po weryfikacji zapotrzebowania, może dokonać zmiany wyposażenia nieruchomości w pojemnik.

Przyjęta w Regulaminie średnia ilość  na 1 mieszkańca na poziomie 30 l tygodniowo dotyczy łącznie wszystkich odpadów komunalnych, a więc także tych zbieranych selektywnie w workach. Na podstawie ilości odbieranych odpadów poszczególnych frakcji z terenu gminy statystyczny mieszkaniec gminy wytwarza w okresie 2 tygodni poniżej 30 l odpadów zmieszanych.

Gmina Dobra realizując dyspozycję art. 5 ust.1 pkt 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wyposaża nieruchomości w pojemniki o określonej pojemności na odpady tzw. zmieszane min. w oparciu o zapotrzebowanie właściciela nieruchomości oraz przytoczoną dyspozycję wynikającą z Regulaminu – tj. wg  wyliczeń w pojemnik 120 l wyposaża się nieruchomości, na których na stałe zamieszkuje do 4 osób włącznie. Niejako z urzędu (bez większego uzasadnienia) wymiana na większy pojemnik może nastąpić przy zamieszkiwaniu od 5 osób wzwyż. Dla nieruchomości zamieszkałych do 4 osób włącznie wymiana pojemnika może nastąpić w uzasadnionych przypadkach.

WAŻNE

  1. Wniosek o wymianę pojemnika składa właściciel nieruchomości, tj. osoba, która jest zobowiązana do składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.  
  2. Każda prośba będzie analizowana i sprawdzana, czy aby taka potrzeba nie wynika z braku segregacji odpadów lub ich niewłaściwej segregacji oraz, czy dotychczas użytkowany pojemnik 120 l jest faktycznie systematycznie zbyt mały.
  3. Po weryfikacji złożonego zapotrzebowania, otrzymacie Państwo odpowiedź na wskazany we wniosku adres mailowy lub na adres do korespondencji wskazany w deklaracji.

 Wniosek o wymianę pojemnika >> pobierz (doc)

Kierownik WGOKiE
Anna Budzyńska

 

 

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej