Dofinansowanie zakupu podręczników szkolnych dla uczniów

Kategoria > Informacje ogólne

W ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2012 r.- „Wyprawka szkolna” pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników jest udzielana uczniom rozpoczynającym w roku szkolnym 2012/2013 naukę w klasach I-IV szkoły podstawowej.
Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym specjalnego udzielana jest również uczniom:

1) słabowidzącym,
2) niesłyszącym,
3) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,
4) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej
posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, uczęszczającym w roku szkolnym 2012/2013 do szkół podstawowych i gimnazjum.

Kwota dofinansowania zakupu podręczników wynosić będzie:

- dla ucznia klas I-III szkoły podstawowej,
- dla ucznia niepełnosprawnego realizującego kształcenie w klasach I-III szkoły podstawowej (słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej
- posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego)
do kwoty 180 zł
- dla ucznia klasy IV szkoły podstawowej, do kwoty 210 zł
- dla ucznia niepełnosprawnego realizującego kształcenie w klasach IV-VI szkół podstawowej (słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej
- posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego)
do kwoty 210 zł
- dla ucznia niepełnosprawnego realizującego kształcenie w gimnazjum (słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego) do kwoty 325 zł

Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników udzielana jest uczniom, którzy spełniają  następujące kryteria:
1) uczniowie klas I szkoły podstawowej – pochodzący z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 992 z późn. zm.) - 504,00 zł netto na osobę w rodzinie;
2) uczniowie klas II-IV szkoły podstawowej – pochodzący z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2  ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.) – 351,00 zł netto na osobę w rodzinie;
3) uczniowie pochodzący z rodzin niespełniających kryterium dochodowego (dochód przekracza 351,00 zł netto na osobę w rodzinie), w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, z powodu np. ubóstwa, sieroctwa, bezdomności, bezrobocia, przemocy w rodzinie, bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, alkoholizmu lub narkomanii, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej – na podstawie decyzji dyrektora szkoły (z wyłączeniem klas I szkoły podstawowej). Liczba uczniów, którym zostanie udzielona pomoc w tym trybie nie może przekroczyć w danej gminie 5% ogólnej liczby uczniów klas II-IV szkoły podstawowej;
4) uczniowie słabo widzący, niesłyszacy, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z niepełnosprawnościami sprzężonymi (w przypadku, gdy jedna z niepełnosprawności jest niepełnosprawnością wymienioną wyżej), posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, którzy będą uczęszczać w roku szkolnym 2012/2013 do szkoły podstawowej lub gimnazjum.

Pomoc jest udzielana na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów. W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – oświadczenie o wysokości dochodów.
W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć – zamiast zaświadczenia  o wysokości dochodów – zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego.

W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, którego rodzina korzysta ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego, można przedłożyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego.

W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia niepełnosprawnego - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, w przypadkach określonych w art. 7 ustawy o pomocy społecznej - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć uzasadnienie.

Dyrektor szkoły zwraca rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym) koszty zakupu podręczników po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości wartości pomocy wspomnianej wyżej. Dowodem zakupu podręczników jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników. W przypadku złożenia oświadczenia o zakupie podręczników do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2012 r.  – „Wyprawka szkolna”.

Wniosek o udzielenie pomocy finansowej składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2012/2013, a otrzymać można wniosek w szkołach  na terenie gminy Dobra oraz w Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół w Dobrej, przy ul. Granicznej 31.

Wnioski wraz z dokumentacją o dochodach należy składać w szkołach do dnia 07 września 2012 r.

Dodatkowe informacje uzyskać można w szkołach na terenie gminy Dobra oraz w Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół w Dobrej, przy ul. Granicznej 31, tel. 91 311 37 38.

Do pobrania:

WNIOSEK o udzielenie pomocy finansowej dla dzieci i uczniów na zakup podręczników
Zarządzenie Nr 99/2012 Wójta Gminy Dobra z dnia 22 sierpnia 2012 r. w sprawie określenia terminu składania oraz wzoru wniosku o przyznanie pomocy w formie dofinansowania zakupu podręczników.



Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej