Realizacja inwestycji - ul. Nasienna

Kategoria > Informacje ogólne

Realizacja inwestycji:

Wykonanie drogi ul. Nasienna w Mierzynie II etap – wyjaśnienia

 

Gmina Dobra przystąpiła do realizacji II etapu budowy ulicy Nasiennej wraz z kanalizacja deszczową.  Wykonawca  Firma Zakład Budowlany  PORTAL Bartosz Wojcieszczuk z siedzibą w Szczecinie ul. Jagiellońska 32 został wybrany w drodze przetargu. Plac budowy został przekazany w dniu  8.04. 2010r.

W trakcie wykonywania robót okazało się, że warunki gruntowo – wodne występujące na trasie budowanej kanalizacji i drogi są bardzo trudne i zmienne. Występują liczne przewarstwienia gruntu i intensywne sączenia wód gruntowych na różnej głębokości. Jest to nasyp niekontrolowany. Działania podjęte przez Gminę, nadzór autorski i inwestorski powinny zabezpieczyć stabilność konstrukcji drogi .Mając na uwadze, rzeczywiste warunki gruntowe, w trakcie prowadzenia robót projekt drogowy został uzupełniony i wprowadzono dodatkową warstwę, stabilizującą konstrukcję budowanej drogi oraz dodatkowe odwodnienie.

 

 

Pomimo trudności jakie występują w trakcie realizacji inwestycji (zwiększone napływy wód gruntowych, kolizje z istniejącym uzbrojeniem – nie zawsze dokładnie naniesionym na mapach geodezyjnych), Firma Portal na kolejnych spotkaniach i w toczącej się korespondencji niezmiennie podtrzymuje umowny termin zakończenia zadania.

Umowa zawarta przez Gminę Dobra, za przekroczenie terminu umownego zakończenia zadania, przewiduje dotkliwe kary finansowe. Podstawą do wystąpienia o zmianę terminu umownego mogą być  przeszkody w realizacji umowy, nie leżące po stronie Wykonawcy.  Wykonawca, w trakcie realizacji  zgłaszał utrudnienia i występujące kolizje wymagające rozwiązania.

Budowa jest pod bieżącą kontrolą pracowników Gminy oraz nadzoru inwestorskiego i autorskiego. Braki występujące w procesie inwestycyjnym były przedstawiane Wykonawcy na naradach i w obszernej korespondencji. Uchybienia w zakresie narastającego opóźnienia oraz oznakowania placu budowy, jego zabezpieczenia i utrzymywania tymczasowych dróg dojazdu i dojścia do posesji były przedmiotem narad i korespondencji. Gmina Dobra wielokrotnie wzywała firmę PORTAL do zwiększenia tempa prac, do prawidłowego oznaczenia placu budowy, do wykonania bezpiecznych objazdów dla mieszkańców oraz do utrzymania porządku na terenie budowy jak i  terenów przyległych. Tablica informacyjna była zawieszana dwukrotnie w miejscach ogólnie dostępnych.  Niestety  dwukrotnie również była kradziona. Nie jest to już winą Wykonawcy, ale wandali. Wykonawca otrzymał kolejne polecenie ponownego zawieszenia tablicy na zapleczu budowy, w miejscu widocznym dla osób postronnych.

Dojazd do ulic ościennych w rejonie prac jest utrudniony, być może zmienia on dotychczasowe przyzwyczajenia mieszkańców,  ale należy zwrócić uwagę, że jest to stan przejściowy a wybudowana nawierzchnia diametralnie poprawi warunki dojazdu do ulic Jakuba, Natalii i Pauliny.

Zamawiający stosuje wszystkie, prawnie dostępne formy nacisku, które nie dawałyby podstaw do generowania opóźnień, a poprawiałyby sytuacje mieszkańców.

Gmina Dobra widząc małe zaawansowanie i  zaangażowanie Wykonawcy zorganizowała kolejne spotkanie w dniu 16.09.2010r na którym ponowiła wezwanie do przyspieszenia tempa prac, prawidłowego oznakowania placu budowy i zapewnienia  bezpiecznych dojazdów do posesji znajdujących się przy ulicy Nasiennej oraz do prawidłowego zabezpieczenia placu budowy.

W chwili obecnej Gmina nie podpisała żadnego dokumentu przedłużającego termin wykonania prac.

Gmina Dobra dołoży wszelkich starań aby inwestycja ta była wykonana zgodnie ze sztuką budowlaną.

Za wszelkie utrudnienia wynikające z prowadzonych prac przepraszamy i jednocześnie prosimy mieszkańców o zrozumienie i cierpliwość.

 

Wójt

Teresa Dera

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej