Oferty wykonawców na budowę obwodnicy Mierzyna w ciągu DK10

Kategoria > Inwestycje 2025
Oferty wykonawców na budowę obwodnicy Mierzyna w ciągu DK10

W przetargu na budowę obwodnicy Mierzyna w ciągu drogi krajowej nr 10 wpłynęło 10 ofert. Najniższa z nich opiewa na 139,9 mln zł, a najwyższa na 227,2 mln zł. Trwa obecnie analiza dokumentacji, po której zostanie wybrana najkorzystniejsza propozycja.

To ważna inwestycja dla układu komunikacyjnego aglomeracji szczecińskiej, realizowana wspólnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz Miasto Szczecin. Nowa droga zapewni sprawny dojazd do projektowanej Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) w ciągu drogi ekspresowej S6, która również znajduje się na etapie przetargu.

Wspólna inwestycja GDDKiA i Miasta Szczecin

Obwodnica będzie miała długość 4,64 km, z czego połowa przebiegać będzie przez teren Szczecina – gdzie zarządcą dróg jest Prezydent Miasta. Z tego powodu przedsięwzięcie jest realizowane na mocy wspólnych porozumień między GDDKiA a samorządem.

W 2022 roku podpisano porozumienie dotyczące prac przygotowawczych. Na jego podstawie opracowano dokumentację projektową, a w ubiegłym roku rozpoczęto procedurę uzyskania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).Na początku 2025 roku zawarto kolejne porozumienie – tym razem obejmujące już etap robót budowlanych. Każda ze stron będzie finansować prace na swoim terenie.
W marcu 2025 r. Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję ZRID, zatwierdzającą projekt i podziały nieruchomości zarówno dla części GDDKiA, jak i miejskiej.

Roboty będą realizowane w systemie „Buduj”. Rozpoczęcie prac nastąpi po podpisaniu umowy z wykonawcą – przewidujemy, że stanie się to jeszcze w tym roku. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2028 roku.

Potrzebna obwodnica – dla Mierzyna i dla Szczecina

Obecnie droga krajowa nr 10 przebiega przez centrum Mierzyna – gęsto zabudowanej miejscowości, w której codziennie tworzą się korki. Nowy odcinek DK10 ominie Mierzyn i zapewni dogodny dojazd do węzła Szczecin Zachód (Dołuje), gdzie połączy się z ekspresową S6. Węzeł ten będzie jednym z kluczowych punktów dostępowych do centrum Szczecina z zachodniej części aglomeracji.

Przebieg nowej trasy

  • Początek obwodnicy zaplanowano przy skrzyżowaniu ul. Ku Słońcu – w rejonie istniejącego centrum handlowego.
  • Dalej droga pobiegnie w kierunku północnym – do skrzyżowania ulic Topolowej i Łukasińskiego (odcinek GDDKiA).
  • Następnie obwodnica ponownie przebiegać będzie przez teren Szczecina – przez obszar ogródków działkowych – a po około 2,1 km opuści teren miasta.
  • Ostatni fragment, długości 1,3 km, doprowadzi kierowców do przyszłego węzła Szczecin Zachód – i również będzie realizowany przez GDDKiA.

Więcej informacji znajdziesz TUTAJ

 

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej