Komunikat Powiatowego Urzędu Pracy w Policach w związku z cyberatakiem

Kategoria > Informacje ogólne

Szanowni Państwo,

Powiatowy Urząd Pracy w Policach, jako administrator danych osobowych, informuje, że w związku z przeprowadzonym cyberatakiem na system informatyczny tutejszego Urzędu, doszło do naruszenia poufności danych osobowych.

Informacje, które posiadamy potwierdzają, że zabezpieczenia rejestrów osób bezrobotnych i poszukujących pracy, pracodawców i cudzoziemców nie zostały naruszone i przetwarzane w nich dane osobowe pozostały bezpieczne.

Niemniej, w związku z podaniem w dniu 22.08.2024 r. do wiadomości publicznej danych skopiowanych w trakcie ataku z wewnętrznej sieci Urzędu, w tym danych osobowych takich jak: imię, nazwisko, numer PESEL, data urodzenia, seria i numer paszportu, adres, numer telefonu i innych (w odniesieniu do konkretnych osób, zakres ujawnionych danych może być różny) informujemy, że może dojść do prób ich nieuprawnionego wykorzystania przez osoby trzecie skutkujących m.in.:

  • kradzieżą tożsamości;
  • zaciągnięciem zobowiązań finansowych;
  • zawarciem umów cywilno-prawnych;
  • utrudnieniem korzystania z przysługujących praw;
  • wyłudzeniem innych poufnych informacji.

W celu przeciwdziałania możliwym negatywnym skutkom cyberataku, tutejszy Urząd rekomenduje byłym i obecnym klientom Urzędu, pracodawcom, osobom, których dane zostały udostępnione w celu realizacji zadań publicznych (np. w związku z legalizacją zatrudnienia cudzoziemców) oraz pracownikom Urzędu zastrzeżenie numeru PESEL za pośrednictwem:

  • aplikacji mObywatel,
  • na stronie www.gov.pl za pomocą profilu zaufanego lub
  • osobiście podczas wizyty w dowolnym urzędzie gminy.

Czynność ta jest w pełni odwracalna, stanowi jednak skuteczne zabezpieczenie przed nieuprawnionymi działaniami osób trzecich.

Ponadto prosimy zachować czujność i uważać na fałszywe maile (phishing), wiadomości SMS (smishing) oraz próby podszycia się pod firmy lub instytucje państwowe, np. bank czy Policję (spoofing). O wszelkich podejrzanych działaniach należy każdorazowo poinformować Policję oraz CERT Polska pod adresem incydent.cert.pl. Wszystkie podejrzane wiadomości SMS z linkami można także przekazać bezpośrednio na numer 8080.

W razie pytań możecie się Państwo kontaktować z wyznaczonym inspektorem ochrony danych p. Katarzyną Tołkacz, dostępną pod numerem telefonu: +48 735 062 349 codziennie w dni robocze w godzinach pracy Urzędu.

Jednocześnie informujemy że w dalszym ciągu trwają intensywne prace mające na celu przywrócenie funkcjonalności systemu informatycznego i normalnego toku pracy Urzędu.

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej