IV sesja Rady Gminy Dobra

Kategoria > Informacje ogólne

W dniu 20 czerwca 2024r. odbyła się IV sesja Rady Gminy Dobra. W sesji uczestniczyli, Wójt Gminy, Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, Kierownicy Wydziałów oraz Jednostek Organizacyjnych.  

Najważniejszymi punktami sesji było udzielenie wotum zaufania Wójtowi Gminy Dobra, zatwierdzenie sprawozdania finansowego Gminy Dobra wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za rok 2023 oraz udzielenie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2023. Radni udzielili Wójtowi Gminy Dobra wotum zaufania, a następnie udzielili absolutorium.

Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Wójt Gminy Dobra przedstawiła Radzie Gminy Dobra w terminie do dnia 31 maja raport o stanie gminy. Dokument ten obejmował podsumowanie działalności Wójta Gminy Dobra w roku poprzednim i zawierał informacje dotyczące stanu realizacji polityk, programów i strategii realizowanych przez Gminę Dobra i jej jednostki organizacyjne, a także sposób wykonania uchwał podjętych przez Radę Gminy Dobra. W debacie o raporcie, zgodnie z art. 28 aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym mogą brać udział mieszkańcy. W tym roku do debaty nie zgłosił się żaden mieszkaniec Gminy.

Radni podjęli uchwały:

  • w sprawie ustalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra;
  • zmieniającą uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości  na terenie Gminy Dobra i zagospodarowanie tych odpadów w  zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  • zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia statutu Rady Gminy Dobra;
  • zmieniającą uchwałę w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej;
  • w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Dobra;
  • w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Dobra wotum zaufania;
  • w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Dobra wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za rok 2023;
  • w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2023;
  • w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Gminy Dobra oraz zwrotu kosztów podróży służbowych;
  • w sprawie ustanowienia zasad przysługiwania diet Sołtysom;
  • w sprawie zmian budżetu Gminy na 2024r.;
  • zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Dobra na lata 2024 – 2030;
  • w sprawie wyrażenia zgody na nabycie działki nr 34/4 w m. Mierzyn 1, gm. Dobra;
  • w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej;
  • zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych przedszkolach, zespołach przedszkoli, oddziałach przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Dobra;
  • zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych innych formach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Dobra;
  • w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Dobra oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych od 1 września 2024 r.;
  • zmieniającą uchwałę w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomani  na 2024 rok;
  • w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Dobra i jej jednostkom podległym oraz warunków dopuszczalności i pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz o warunkach stosowania ulg z urzędu;
  • w sprawie udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków w 2024 r.;
  • zmieniającą uchwałę nr LI/681/2024 Rady Gminy Dobra z dnia 25 kwietnia 2024 r. w sprawie udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej; ewidencji zabytków w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków;
  • uchylającą uchwałę nr LI/689/2024 Rady Gminy Dobra z dnia 25 kwietnia 2024 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie działki nr 447 stanowiącej ul. Tura i Zebry w m. Dołuje, gm. Dobra;
  • w sprawie nadania nazwy ulicy w miejscowości Buk;
  • w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Zespołu Przedszkoli w Mierzynie.

 

Ponadto radni:

  • przyjęli Ocenę Zasobów Pomocy Społecznej;
  • przyjęli sprawozdanie z realizacji programu współpracy Gminy Dobra z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za rok 2023;
  • przyjęli sprawozdanie z działalności Straży Gminnej w Dobrej w roku 2023;
  • przyjęli sprawozdanie z działalności Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Dobrej za rok 2023;
  • przyjęli sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od 01.04.2024r. do 31.05.2024r.

Magdalena Szemrak

 

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej