Dożynki 2014 - relacja

Kategoria > Imprezy
Dożynki 2014 - relacja

15 sierpnia w Gminie Dobra to dzień, w którym obchodzimy święto plonów i dziękujemy rolnikom za ich ciężką pracę.

Tak było również i w tym roku. Świętowanie rozpoczęła msza święta w kościele parafialnym w Dobrej, a dalsze uroczystości odbyły się na boisku sportowym.

Były to 20 Dożynki w Gminie Dobra.

 

 

Barwny korowód przeszedł ulicami Dobrej, z kościoła na boisko sportowe, w rytm muzyki granej przez Młodzieżową Orkiestrę Dętą z Płot.

Na boisku zebranych gości i mieszkańców gminy powitali Rozalia Adamska Sekretarz Gminy Dobra i Bartłomiej Miluch Przewodniczący Rady Gminy Dobra. Wśród zaproszonych gości był Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego Wojciech Drożdż, Starosta Powiatu Polickiego Leszek Guździoł,  Burmistrz Gminy Nowe Warpno Władysław Kiraga wraz z ze swoim zastępcą Mirosławem Tokarskim, Burmistrz Gminy Police Władysław Diakun, Przewodniczący Rady Miejskiej w Policach Witold Król, Wójt Gminy Widuchowa Michał Lidwin, Przewodnicząca Rady Gminy Widuchowa Józefa Juzyszyn, Sekretarz Gminy Widuchowa Ewa Pawłowska. Nie zabrakło również przedstawicieli Policji, Straży Pożarnej, Nadleśnictwa Trzebież. Na tegorocznych dożynkach gościliśmy również przedstawicieli Gminy Partnerskiej Ponte San Nicolo z Włoch oraz Gminy Liepgarten z Niemiec.

Przedstawicielka Gminy Ponte San Nicolo Anastasia Nariuzzi przekazała pamiątkowy medal "Człowieka pracującego".

Po uroczystym powitaniu Sekretarz Gminy Rozalia Adamska wraz z Przewodniczący Rady Gminy Dobra Bartłomiejem Miluchem i Starostami dożynek, którymi byli Państwo Iwona i Czesław Wiercińscy, mieszkańcy Dobrej, podzielili chleb dożynkowy wśród zgromadzonych mieszkańców i gości.

Wieńce dożynkowe w tym roku przygotowały Sołectwa Bezrzecze, Mierzyn i Dobra.

Swoje stoiska prezentowały Sołectwo Łęgi, Sołectwo Mierzyn, Sołectwo Bezrzecze, Gminne Centrum Kultury i Bibliotek w Dobrej, "Dobrowianki". Można było również podziwiać "Królową Kwiatów", która zachęcała do zdobienia kapeluszy.

"Królowa kwiatów" przybyła na dożynki aby podziękować Wójt Gminy Dobra Teresie Dera za rozwijanie idei kwiatów w Gminie Dobra, zapoczątkowanej w ramach imprezy "Festiwal Róż".

Impreza zachęciła wielu wystawców do prezentowania swoich wyrobów. Każdy więc mógł znaleźć coś dla siebie. Swoje stoisko z regionalnymi specjałami wystawili także goście z Włoch. Miłośnicy szybkiej jazdy mogli podziwiać samochody, którymi ściga się mieszkaniec Dobrej Kamil Serafin.

Dużo też działo się na scenie. Można było podziwiać przybycie "Królowej Kwiatów", która przekazała swoje berło i koronę Sekretarz Gminy,

Prezentacje artystyczne Sołectw, pokazy taneczne dzieci z Gminnego Centrum Kultury i Bibliotek w Dobrej. Na boisku natomiast prezentowali się Ułani z 12 Pułku Ułanów Podolskich ze Szczecina.

Na scenie prezentowali się: zespół folklorystyczny "Szczecinianie", można było wysłuchać koncertu zespołu"Srebrzyści akordeoniści - Trio", zespołu rockowego Shakin' Wines. W znane szlagiery muzyki włoskiej wprowadził nas Matteo Mazzucca, a w rytmy bałkańskie zespół EL Saffron.

Impreza zakończyła się zabawą przy muzyce disco i pokazem sztucznych ogni.


Serdecznie dziękujemy wszystkim Sponsorom za okazaną pomoc i wsparcie finansowe przy organizacji Dożynek 2014'!

 

Za przygotowanie imprezy dziękujemy Dyrektorowi i pracownikom i Gminnego Centrum Kultury i Bibliotek w Dobrej.

Zdjęcia: P. Adamski

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej