Uprzejmie informujemy, że zostały zebrane wnioski od mieszkańców w sprawie koncepcji przebiegu drogi alternatywnej łączącej miejscowość Wołczkowo, Bezrzecze z miastem Szczecin. Wnioski te zostały przekazane do Biura Inżynierskiego „DAMART” Kraśniański i Wspólnicy Sp. Jawna celem zapoznania się z opiniami i wnioskami mieszkańców. Wnioski te zostały przeanalizowane i otrzymaliśmy stanowisko Biura w tej sprawie, które poniżej cytujemy:
dot.: Projekt koncepcyjny nowego połączenia drogowego miejscowości Bezrzecze i Wołczkowo z miastem Szczecin.
Szanowni Państwo,
W nawiązaniu do pisma mieszkańców ul. Bukszpanowej z dnia 27.11.2014 r., przedstawiamy nasze stanowisko w przedmiotowej sprawie.
Na obecnym etapie przedsięwzięcie budowa obwodnicy Bezrzecza i Wołczkowa znajduje się w fazie prac koncepcyjnych. Etap wstępnej koncepcji rozwiązań, zakończony w 2014 r., miał na celu pokazanie możliwych wariantów przebiegów planowanej obwodnicy. Opracowane warianty rozwiązań są efektem kompromisu pomiędzy stworzeniem nowego ciągu komunikacyjnego zdolnego przejąć ruch tranzytowy z jednoczesnym właściwym skomunikowaniem terenów przylegających do planowanej trasy.
Jednym z łączników umożliwiającym powiązanie lokalnego układu ulicznego z planowaną obwodnicą jest ul. Parkowa. Biorąc pod uwagę istniejące zagospodarowanie przyległego terenu jest to rozwiązanie prawidłowe. Jednocześnie przewiduje się poprawę warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego na przedmiotowej ulicy poprzez zastosowanie odpowiednich rozwiązań projektowych mających na celu wprowadzenie segregacji ruchu pieszego i samochodowego oraz innych czynników wpływających na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Kolejnym projektowanym połączeniem układu lokalnego z obwodnicą jest łącznik z ul. Modrą przeprowadzony w sąsiedztwie sklepu Netto. Według naszej opinii ewentualne dodatkowe bezpośrednie włączenie do obwodnicy pomiędzy wspomnianymi wcześniej miejscami nie jest rozwiązaniem właściwym. Jednocześnie nie wykluczamy możliwości wykonania nowego odcinka drogi lokalnej łączącej dodatkowo obszar osiedla Bezrzecze poprzez włączenie w nowo projektowany łącznik w rejonie sklepu Netto. Szczegóły tego rozwiązania będą rozważane na dalszym etapie prac projektowych.
Bezsporny jest również postulat przeprowadzenia planowanej obwodnicy w jak najdalszej odległości od istniejącej zabudowy mieszkaniowej. Takie założenie było podstawą do wykonanych wariantów projektowanej obwodnicy. Jednocześnie należy uwzględnić konieczność jak najmniejszej ingerencji w tereny wojskowe, które są niezbędne do realizacji przedmiotowej inwestycji. W dalszych pracach projektowych, ostateczny wariant przebiegu obwodnicy przyjęty do realizacji musi być rozwiązaniem kompromisowym pomiędzy wspomnianymi wcześniej uwarunkowaniami.
Odnosząc się do pisma Pana Macieja Karpińskiego z dnia 29.11.2014 r., informujemy ,że uwagi oraz twierdzenia autora pisma nie mają żadnych podstaw merytorycznych. Naszym zdaniem szczegółowa dyskusja na temat tez tam zawartych jest bezcelowa. Chcemy jedynie podkreślić jako autorzy zadania przebudowy ul. Szafera (inwestycja uzyskała decyzję o środowiskową), iż w ramach tej inwestycji został opracowany model ruchu, który przeszedł niezbędny etap opiniowania i był materiałem wyjściowym do prowadzonych prac projektowych. W tym modelu uwzględniono również ciąg ul. Modra Koralowa – Górna. Powyższe analizy ruchowe po odpowiedniej aktualizacji były również wykorzystane przy realizacji koncepcji budowy obwodnicy Wołczkowa i Bezrzecza.
Z poważaniem
Współwłaściciel
mgr inż. Damian Kraśniański
Wójt
Teresa Dera