NOWY REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY DOBRA !

Kategoria > Straż Gminna

Właśnie weszła w życie Uchwała nr XXXV/523/10 Rady Gminy Dobra z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie ustalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra. Regulamin ten jest aktem prawa miejscowego i określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy dobra. W zakresie gospodarki odpadami stanowi on między innymi:


1)    Odpady wielkogabarytowe należy wystawiać na chodnik przed wejściem do nieruchomości lub na miejsce wyznaczone  do tego celu przez zarządcę nieruchomości, w sposób nieutrudniający korzystania z nieruchomości przez osoby trzecie i umożliwiający łatwy dostęp podmiotowi uprawnionemu odbierającemu odpady.
Każdy z tych podmiotów raz do roku świadczy tą usługę nieodpłatnie.
2)    Odpady budowlane i remontowe winny być gromadzone w specjalnych urządzeniach do zbierania odpadów budowlanych, tj. kontenerach lub workach dostarczonych przez firmę wywozową. Za podstawienie i utrzymanie ww. urządzeń oraz utrzymanie ich w należytym stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym odpowiada właściciel nieruchomości (wykonawca robót).
3)    Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy przekazywać do punktów zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
4)    Odpady ulegające biodegradacji w tym odpady roślinne powstające na terenie nieruchomości należy zbierać w sposób selektywny i przekazywać podmiotowi uprawnionemu lub poddawać kompostowaniu we własnym zakresie i na własne potrzeby, w sposób niepowodujący uciążliwość dla otoczenia. Dopuszcza się spalanie odpadów roślinnych na terenie nieruchomości w okresie od 1 marca do 15 kwietnia i od 1 października do 15 listopada.  
5)    Mycie pojazdów mechanicznych na terenie nieruchomości poza myjniami może odbywać się pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji wyposażonej w łapacze oleju i osadniki lub gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z wymogami niniejszego regulaminu. Ścieki takie nie mogą być odprowadzane bezpośrednio do zbiorników wodnych lub do ziemi.  
6)    Nieczystości ciekłe usuwa się z nieruchomości z częstotliwością i w sposób gwarantujący, że nie nastąpi wypływ ze zbiornika spowodowany jego przepełnieniem bądź nieszczelnością.
7)    Właściciel nieruchomości ma obowiązek wyposażyć ją w dostateczną ilość pojemników (kontenerów) służących do zbierania odpadów komunalnych.  
Kontrolę i egzekwowanie przepisów Regulaminu powierzone zostało Straży Gminnej i urzędnikom Urzędu Gminy Dobra posiadającym stosowne upoważnienie Wójta Gminy Dobra.
Za niewykonanie obowiązków i ustaleń określonych w niniejszym Regulaminie grozi kara grzywny w postaci mandatu karnego bądź też może zostać skierowany wniosek o ukaranie do sądu.

Cały tekst powyższej uchwały nr XXXV/523/10 Rady Gminy Dobra z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie ustalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra znajduje się na stronie internetowej:  www.bip.dobraszczecinska.pl.  

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej