Kontrole nieruchomości w zakresie gospodarowania odpadami

Kategoria > Straż Gminna
Kontrole nieruchomości w zakresie gospodarowania odpadami

Straż Gminna w Dobrej prowadzi kontrole nieruchomości pod kątem wywiązywania się ich właścicieli z obowiązku złożenia deklaracji na odbiór odpadów i posiadania pojemnika. Wydział Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji przygotował listę kilkudziesięciu nieruchomości, które w roku 2019 mają już zużycie wody, a nie widnieją w gminnym systemie odbioru odpadów. Na kilkanaście przeprowadzonych kontroli okazało się, że znaczna część nieruchomości jest jeszcze niezamieszkała – jest w budowie. Niestety, w 6 przypadkach strażnicy gminni stwierdzili, że właściciele tych nieruchomości nie dopełnili obowiązku złożenia deklaracji i wyposażenia nieruchomości w pojemnik. Tłumaczenia generalnie były podobne - śmieci wożone były do starego miejsca zamieszkania w Szczecinie, do pracy itp. W jednym przypadku nieruchomość posiadała własny pojemnik na odpady (bez logo firmy). Okazało się, że odpady z tego pojemnika przekazywane były do pobliskiej nieruchomości, gdzie mieszkają rodzice i stamtąd dopiero odbierane. Według wstępnych ustaleń po zużyciu wody i ścieków proceder ten trwał dość długo. Wszyscy właściciele nieruchomości zostali ukarani mandatami karnymi. Brak złożenia deklaracji i brak pojemnika na odpady komunalne jest wykroczeniem z art. 10 ust. 2 i 2c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, za co grozi mandat karny w wysokości do 500 zł lub kara grzywny do 5000 zł w postępowaniu sądowym. Z każdej kontroli sporządzany jest protokół i przekazywany do Wydziału Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji. Właścicielowi nieruchomości wyznaczany jest termin 7 dni na złożenie deklaracji.

Równolegle prowadzone są doraźne kontrole w zakresie prawidłowej segregacji odpadów. W jednym przypadku za rażący brak prawidłowej segregacji został nałożony mandat karny, a sporządzony protokół także przekazany do Wydziału Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji. Kontrole potrwają do końca roku i obejmą wszystkie nieruchomości w stosunku do których występują wątpliwości, czy powinny być w gminnym systemie gospodarowania odpadami, a więc, czy są zamieszkałe, czy  złożyły deklarację i posiadają pojemnik na odpady.

Komendant Straży Gminnej
Andrzej Budzyński

 

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej