W dniu 27 czerwca 2019r. odbyła się VII sesja Rady Gminy Dobra

Kategoria > Informacje ogólne
W dniu 27 czerwca 2019r. odbyła się VII sesja Rady Gminy Dobra

W sesji uczestniczyli Wójt Gminy, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, Kierownicy jednostek i wydziałów, Dyrektorzy szkół, Radny Powiatu Polickiego, mieszkańcy gminy oraz pracownicy firmy Pinggao.

Najważniejszymi punktami sesji było udzielenie wotum zaufania Wójtowi Gminy Dobra, zatwierdzenie sprawozdania finansowego Gminy Dobra wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za rok 2018 oraz udzielenie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2018. Radni 12 głosami za, 2 wstrzymującymi i 6 przeciw udzielili absolutorium Wójt Teresie Dera.

Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.  z 2019 r. poz. 506) Wójt Gminy Dobra przedstawiła Radzie Gminy Dobra w terminie do dnia 31 maja raport o stanie gminy. Dokument ten obejmował podsumowanie działalności Wójta Gminy Dobra w roku poprzednim i zawierał informacje dotyczące stanu realizacji polityk, programów i strategii realizowanych przez Gminę Dobra i jej jednostki organizacyjne, a także sposób wykonania uchwał podjętych przez Radę Gminy Dobra.

W związku z art. 28 aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym do debaty zgłosiło się sześciu mieszkańców Gminy, którzy wzięli udział w debacie.

Następnie radni podjęli uchwały:

  • w sprawie zmian budżetu Gminy na 2019 rok.
  • zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Dobra na lata 2019 – 2025.
  • w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Polickiego na budowę Regionalnego Centrum Wsparcia Osób Niesamodzielnych.
  • w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku energetycznego.
  • w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.
  • w sprawie udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków w 2019 r.
  • w sprawie przystąpienia do sporządzenia oraz zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Giny Dobra, w obrębie Mierzyn 1.
  • w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra, dla przebudowy linii 220 kV Krajnik-Glinki.

Ponadto radni przyjęli:

  • sprawozdanie z kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy w Wydziale ds. Obywatelskich i Ochrony Środowiska.
  • sprawozdanie z kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy w Zespole Finansowym.

oraz zapoznali się z:

  • informacją z wykonania uchwał podjętych przez Radę Gminy Dobra w okresie od 01.07.2018r. – 31.12.20 Sprawozdanie z działalności Straży Gminnej w Dobrej. 18 r.
  • sprawozdaniem z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 01.05.2019 r. do 31.05.2019 r.

Ewelina Ziółko

 

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej