Nabór wniosków w ramach Rządowego Programu „Dobry start”

Kategoria > Informacje ogólne
Nabór wniosków w ramach Rządowego Programu „Dobry start”

„Dobry start” – obejmuje wypłatę jednorazowego świadczenia pieniężnego w wysokości 300 zł dla każdego ucznia rozpoczynającego rok szkolny, niezależnie od dochodu rodziny.

Komu przysługuje 300+

  1. Rodzicom, opiekunom faktycznym, opiekunom prawnym, rodzinom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinne domy dziecka, dyrektorom placówek opiekuńczo – wychowawczych, dyrektorom regionalnych placówek opiekuńczo – terapeutycznych
  2. Osobom uczącym się

Świadczenie dobry start przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:

- przez dziecko lub osobę uczącą się do 20. roku życia,

- przez dziecko lub osobę uczącą się do 24. roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

- w przypadku ukończenia 20. roku życia przez dziecko przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 20. rok życia.

- w przypadku ukończenia 24. roku życia przez dziecko przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 24. rok życia – dla dzieci z orzeczeniem niepełnosprawności

- w przypadku dziecka biorącego udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych, świadczenie dobry start przysługuje nie wcześniej niż od roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy 7 lat.

Wnioski będą przyjmowane

  1. Drogą elektroniczną: od 1 lipca 2018 r. do 30 listopada 2018 r.
  1. Drogą tradycyjną (papierową): od 1 sierpnia 2018 r. do 30 listopada 2018 r.

Wnioski złożone przed 1 lipca i po terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.

Wypłata świadczenia dobry start nastąpi w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku wraz z potrzebnymi dokumentami. W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu wypłata nastąpi do 30 września 2018r.

Wnioski można złożyć przez:

  1. Internet za pomocą:
  • Systemów teleinformatycznych wskazanych przez Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej
  • Portalu Emp@tia na stronie internetowej www.empatia.mrpips.gov.pl po uwierzytelnieniu wypełnionego wniosku bezpiecznym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP
  • Platformy Usług Elektronicznych – PUE udostępnionej przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych
  • Banków krajowych świadczących usługi drogą elektroniczną
  1. Wysyłając pocztą do Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Graniczna 24a, 72-003 Dobra
  2. Osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej – Zespół Świadczeń Rodzinnych (wejście jak do Urzędu Pracy) w godzinach pracy Ośrodka: 

poniedziałek         od  8.00  do  17.00
wtorek                   od  8.00  do  15.00                                                          
środa i czwartek   od  7.00  do  15.00

Przypominamy, że piątek pozostaje dniem bez obsługi  interesanta

Wnioski w sprawie programu „Dobry Start” (300+) składa się zgodnie z miejscem zamieszkania.

                                                          

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej

Przetłumacz / translate
Loading...

Na skróty

Polecamy

Gminy partnerskie

Projekt POIS.02.03.00-0307/17
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dobra
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku. Więcej