OGŁOSZENIE O NABORZE NA DWA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
W STRAŻY GMINNEJ W DOBREJ
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późn.zm.)
Wójt Gminy Dobra
ogłasza
nabór kandydatów
na dwa wolne stanowiska urzędnicze
w Straży Gminnej w Dobrej z siedzibą w Dołujach przy ul. Daniela 32
1. Zatrudnienie:
Zatrudnienie nastąpi od dnia 02 stycznia 2012 r. na podstawie umowy o pracę na czas określony, w oparciu o przepisy ustawy o strażach gminnych.
2. Wymiar zatrudnienia:
Pełny wymiar czasu pracy.
I. Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne do zatrudnienia na danym stanowisku:
1. posiadać obywatelstwo polskie,
2. mieć ukończone 21 lat,
3. korzystać z pełni praw publicznych,
4. posiadać co najmniej wykształcenie średnie,
5. cieszyć się nienaganną opinią,
6. być sprawną pod względem fizycznym i psychicznym,
7. nie być skazaną prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego
i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
8. mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
9. posiadać prawo jazdy kategorii B.
II. Wymagania dodatkowe związane z zatrudnieniem na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:
1. ukończone szkolenie podstawowe strażników gminnych lub wyrażenie zgody na uczestnictwo
w wyżej wymienionym szkoleniu,
2. doświadczenie zawodowe w organach zapewniających bezpieczeństwo publiczne,
3. umiejętność rozwiązywania konfliktów oraz problemów społecznych,
4. wysoka kultura osobista,
5. niezbędna wiedza w zakresie przepisów:
a) ustawy o strażach gminnych oraz aktów wykonawczych,
b) ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego,
c) ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
d) Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra,
e) ustawy Prawo o ruchu drogowym,
f) ustawy Kodeks wykroczeń,
g) Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia,
h) ustawy o ochronie informacji niejawnych,
i) ustawy o ochronie danych osobowych,
j) ustawy o dostępie do informacji publicznej,
oraz przepisów innych ustaw, niezbędnych do wykonywania obowiązków funkcjonariusza straży gminnej.
k) znajomość obsługi komputera (Windows XP, pakiet Microsoft Office, Internet Explorer),
l) umiejętność pracy w zespole,
m) zdecydowanie i samodzielność w działaniu.
Do zadań pracownika zatrudnionego w Straży Gminnej należeć będzie:
1. Ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych.
2. Kontrola wywiązywania się właścicieli i zarządców nieruchomości z obowiązków wynikających z regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra, określonego odrębną uchwałą Rady Gminy Dobra, a w szczególności:
1) Wyposażenia nieruchomości w dostateczną ilość urządzeń służących do zbierania odpadów,
2) Uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnianej do użytku publicznego oraz z chodników przylegających bezpośrednio do nieruchomości,
3) Oznaczenia budynków, lokali o pomieszczeń znajdujących się na terenie nieruchomości przez umieszczanie przy wejściu odpowiednich tabliczek informacyjnych z numerem porządkowym nieruchomości i nazwą ulicy.
3. Kontrola stanu czystości i estetyki miejsc publicznych.
4. Kontrola stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego na posesjach (zabezpieczenie instalacji elektrycznej, sprawność hydrantów – dostęp do nich).
5. Kontrola oczyszczania przystanków komunikacyjnych ze śniegu i lodu oraz usuwania odpadów komunalnych i innych zanieczyszczeń na tych terenach.
6. Kontrola utrzymywania czystości i porządku na drogach publicznych i wewnętrznych.
7. Kontrola wywiązywania się z obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe.
8. Kontrola przestrzegania ładu i porządku w punktach sprzedaży napojów alkoholowych oraz w ich najbliższym otoczeniu.
9. Ujawnianie wykroczeń i ściganie ich sprawców.
10. Zabezpieczanie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów
i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości świadków zdarzenia.
11. Konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
12. Współdziałanie z innymi organami kontroli, takimi jak: Policja, Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, Straż Pożarna, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, Straż Leśna,
w szczególności w zakresie informowania o zauważonych przypadkach nie zabezpieczenia placów budowy, zauważonych przypadkach kradzieży drewna, itp.
13. Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy.
14. Ochrona szkół i przedszkoli:
1) Ochrona spokoju i porządku w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły, a w szczególności:
a) penetracje i kontrole terenów w celu wyeliminowania osób z zagrażających bezpieczeństwu
i zdrowiu dzieci,
b) zwrócenie uwagi na kulturalne zachowanie się (wulgarne słownictwo, palenie papierosów),
c) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego w obrębie szkół (prawidłowe parkowanie, właściwe oznakowanie dróg),
d) ścisła współpraca z dyrektorem szkoły, pedagogiem szkolnym i nauczycielami w zakresie sprawowania nadzoru nad dziećmi w czasie przerw międzylekcyjnych.
e) prelekcje, pogadanki na tematy związane z bezpieczeństwem i zagrożeniami.
15. Ścisła współpraca z Policją wg właściwości dla terenu Gminy.
16. Ochrona urzędu i podległych gminnych jednostek organizacyjnych.
17. Patrolowanie terenów zielonych.
18. Wykrywanie i ustalanie sprawców „dzikich” wysypisk śmieci.
19. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej działalności Straży.
20. Pobieranie i rozliczanie druków ścisłego zarachowania.
21. Usuwanie pojazdów z dróg gminnych zgodnie z przepisami w tym zakresie.
22. Inne zadania na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących, w tym przepisów prawa miejscowego.
23. Wykonywanie innych czynności w ramach powierzonego zakresu czynności.
Oferta powinna zawierać następujące dokumenty :
1) List motywacyjny.
2) Życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej.
3) Kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie - pobierz (pdf)
4) Kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność
z oryginałem).
5) Kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
6) Inne kserokopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych
i dodatkowych,
7) Kserokopię dowodu osobistego.
8) Kserokopię dokumentu prawa jazdy.
9) Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż korzysta z pełni praw publicznych - pobierz (pdf)
10) Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe - pobierz (pdf)
11) Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada dobry stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie jego w Straży Gminnej w Dobrej - pobierz (pdf)
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Dobra lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres:
Urząd Gminy
ul. Szczecińska 16a
72-003 Dobra
w zamkniętych kopertach z dopiskiem:„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Straży Gminnej w Dobrej”.
Oferty należy składać w terminie: do dnia 18 listopada 2011 r. do godziny 15.00.
Osoby spełniające wymogi formalne zostaną powiadomione o terminie rozmowy kwalifikacyjnej oraz testu - telefonicznie.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy Dobra po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.dobraszczecinska.pl/.
U W A G A !!!
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV
(z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane i opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami) oraz ustawą z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późniejszymi zmianami).”
Brak podpisu na wyżej wymienionych dokumentach spowoduje odrzucenie oferty.
Szczegółowych informacji na temat naboru można uzyskać:
1) u Pani Tamary Gębuś Inspektora, pod numerem telefonu 91 424 44 93.
Wójt
Teresa Dera