W związku z realizacją Programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Dobra na przełomie lipca i sierpnia 2019 r. przeprowadzono akcję demontażu i zbiórki wyrobów azbestowych.

Na podstawie umowy zawartej z Gminą prace wykonywała firma EKO24 Barbara Plewko, z siedzibą przy ul. Królowej Jadwigi 1 w Dębnie.

W wyniku przeprowadzonych prac udało się zdemontować i odebrać wyroby azbestowe z 10 nieruchomości. Ostatecznie udało się usunąć 13,34 ton azbestu do demontażu i 6,59 ton azbestu zmagazynowanego na posesjach, co daje łącznie 19,93 ton.

Koszt poniesiony na przeprowadzenie akcji wyniósł w sumie 10 050.26 zł.

Jednocześnie już we wrześniu Wójt ogłosił nabór kolejnych wniosków na usuwanie wyrobów zawierających azbest w 2020 roku. Termin składania wniosków to 31 marzec 2020 r.

Wnioski można składać w Urzędzie Gminy Dobra, przy ul. Lipowa 51w Wołczkowie lub w Urzędzie Gminy Dobra, ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra. Formularz wniosku jest dostępny na stanowisku Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Dobra, w sekretariatach urzędu oraz na stronie internetowej: www.bip.dobraszczecinska.pl w zakładce WNIOSKI/DRUKI.

O pomoc mogą ubiegać się osoby fizyczne, posiadające tytuł prawny do nieruchomości na terenie Gminy Dobra, a także wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie, przedstawiciele kościoła. W budynku nie może być prowadzona działalność gospodarcza.

W ramach zadania planuje się pokryć w całości koszty związane z demontażem, transportem i unieszkodliwieniem pokryć dachowych z eternitu oraz usunięciem materiałów zawierających azbest składowanych na posesjach. Odbioru, transportu i przekazania do utylizacji dokona firma wybrana przez Wójta Gminy w trybie zapytania ofertowego bądź przetargu. W gestii właściciela nieruchomości pozostaje pokrycie kosztów nowego pokrycia dachowego.

Zapraszamy mieszkańców do składania wniosków!

Małgorzata Chmielewska

Kierownik WSOiOŚ