Grafika Ministerstwa Zdrowia: Szczepionka jest dobrowolna i darmowa #szczepimysieW piątek, 15 stycznia rozpocznie się rejestracja na szczepienia przeciw COVID-19 dla seniorów:

- od 15 stycznia 2021 r. – dla osób, które skończyły 80 lat;

- od 22 stycznia 2021 r. – dla osób, które skończyły 70 lat;

 Istnieje kilka możliwości zarejestrowania się na szczepienia:

- przez telefon - dzwoniąc na bezpłatną i całodobową Infolinię NFZ na nr tel. 989

- online poprzez e-Rejestrację dostępną na profilu pacjent.gov.pl (trzeba posiadać Profil zaufany)

- w wybranym punkcie szczepień – osobiście lub telefonicznie;

W gminie Dobra znajdują się dwa punkty szczepień przeciw COVID-19:

  1. Centrum Medyczne Dobra
    Poziomkowa 5b; 72-003 Dobra
    nr telefonu: 91 453 95 00
  1. Punkt Szczepień Sylwia Napiontek-Balińska
    Daniela 32; 72-002 Dołuje
    nr telefonu: 882 493 429

 

Wójt Gminy Dobra 

Teresa Dera 

Grafika: https://www.gov.pl/web/szczepimysie

Narodowy Program SzczepieńCentrum Medyczne Dobra zostało wpisane na listę placówek, które będą prowadzić szczepienia. Od 15.01.2021 ma się rozpocząć rejestracja on-line poprzez portal pacjent.gov.pl. Od 25 stycznia br. najprawdopodobniej mają się rozpocząć szczepienia dla grupy 1.

Kwalifikacji do szczepień przeciwko COVID-19 będzie dokonywał lekarz na podstawie przeprowadzonego badania oraz wywiadu z pacjentem, co zostanie udokumentowane w ankiecie i stosownej dokumentacji medycznej. Wyklucza się prowadzenie badania kwalifikacyjnego na zasadzie teleporady. 

Przebieg szczepień z punktu widzenia pacjenta

Proces szczepień będzie oparty o zaproszenie (dokument e-skierowania) ważne przez 60 dni od dnia wystawienia. Będą one generowane automatycznie w systemie P1 (Elektronicznej Platformie Gromadzenia, Analizy i Udostępniania zasobów cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych) w transzach zgodnych z kolejnością szczepień (dla określonych grup wiekowych, zawodowych itd.). Ponadto, lekarze będą mogli wystawić dla pacjenta indywidualne e-skierowanie (np. dla osoby nieposiadającej numeru PESEL, dla osoby, która nie mogła poddać się szczepieniu w okresie ważności pierwszego e-skierowania).

Zasady wprowadzone od 28 grudnia do 17 stycznia w związku z koronawirusem

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

Plakat Pomorza Zachodniego dotyczący dotacji na walkę z COVID-19 - 25 mln zł

Gmina Dobra realizuje projekt z dofinansowania w ramach programu Urzędu Marszałkowskiego "Pomorze Zachodnie - Bezpieczna Edukacja".

Dofinansowanie, które otrzyma Gmina Dobra, przeznaczone zostało na zakup środków ochrony osobistej oraz sprzętów i środków do utrzymania czystości i dezynfekcji. Wsparciem zostanie objętych 6 placówek oświatowych, pracownicy i ponad 2600 uczniów i przedszkolaków w gminie Dobra.

Logo Ośrodka Pomocy Społecznej w DobrejOśrodek Pomocy Społecznej w Dobrej informuje, iż w związku z zapisem rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie  ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii godziny pracy Ośrodka nie uległy zmianie. Przypominamy, iż Ośrodek czynny jest w poniedziałek od godz. 8:00 do godz.16:30, wtorek od godz. 7:30 do godz. 15:00 od środy do piątku włącznie w godzinach od 7:00 do godz. 15:00. Pracownicy wykonują pracę w systemie pracy rotacyjnej jeden dzień na stanowisku pracy, drugiego dnia w systemie pracy zdalnej.

W związku z rozprzestrzenieniem się COVID-19, pracownicy socjalni ograniczyli wyjścia w teren. W Ośrodku wyodrębniono pomieszczenie do przyjęć interesantów, z zachowaniem wszelkich standardów bezpieczeństwa. Praca opiekunek domowych odbywa się bez zmian. Usługi opiekuńcze w domu podopiecznego świadczone są bez zakłóceń. Osoby starsze korzystające z powyższej formy pomocy są szczególnie narażone w obecnej sytuacji. Zatem usługi opiekuńcze świadczone są z zachowaniem szczególnych środków ostrożności.

Logo Powiatowego Centrum Pomocy w Rodzinie w PolicachPowiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Policach uruchamia infolinię dla osób, które miały (lub mogły mieć) kontakt z osobą zakażoną, podejrzewają, że są zakażone lub mają już potwierdzone zakażenie koronawirusem. Infolinia ruszyła w poniedziałek (9 listopada). Dzwonić można od poniedziałku do piątku, w godzinach 8-15 pod numer 609 600 784.

W związku z powyższym zgodnie z § 1 ust. 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego lub inne instytucje publiczne zgłaszają do ARiMR zamiar odbioru chryzantem, wskazując w nim liczbę chryzantem, które zamierzają odebrać.

Zgłoszenie to składa się do kierownika biura powiatowe Agencji właściwego ze względu na miejsce preferowanego odbioru chryzantem do dnia 12 listopada 2020r., na formularzu udostępnionym przez Agencję (pobierz formularz - pdf).

W przypadku pytań i wątpliwości można kontaktować się telefonicznie: 91  48 29 643 ,  91 48 29 648

ARiMR

Plakat projektu Powiatu Polickiego "Być bliżej - seniorze zadzwoń..." Infolinia: 782 548 195


Od dnia 31 października 2020r. do dnia 2 listopada 2020r. zakazuje się wstępu na teren cmentarzy w: Dobrej, Wołczkowie i Mierzynie, z wyjątkiem pogrzebu i czynności z nim związanych.

Podstawa prawna:

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 października 2020r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii ( Dz. U poz. 1917 ) § 28a. 

Cała Polska strefą czerwoną od 24 października 2020

Nowe zasady bezpieczeństwa od 24 października 2020

Źródło: gov.pl oraz premier.gov.pl

W związku z potwierdzonymi przypadkami zachorowania na koronawirusa przez pracowników Urzędu Gminy Dobra zwracam się z prośbą o ograniczenie wizyt w Urzędzie Gminy Dobra do niezbędnego minimum.

Urząd Gminy Dobra prowadzi bezpośrednią obsługę Interesantów z zachowaniem rygorów sanitarnych.
W celu minimalizowania ryzyka zakażenia w trakcie epidemii SARS-CoV-2  Interesanci Urzędu Gminy Dobra zobowiązani są:

  • do noszenia osłony nosa i ust, ewentualnie przyłbicy,
  • do dezynfekcji rąk przy wejściu do obiektu,
  • do zachowania bezpiecznej odległość od innych osób przebywających w obiekcie,
  • do ograniczenia do niezbędnego minimum czasu pobytu w obiekcie,
  • do ograniczenia rozmów (w tym także używania telefonów komórkowych) w trakcie przebywania w obiekcie,
  • do stosowania się do zaleceń obowiązujących w obiekcie

Bezpośrednio sprawy można załatwić w następujących lokalizacjach Urzędu Gminy Dobra:

  1. Budynek Urzędu Gminy przy ul. Szczecińskiej 16 a w Dobrej,
  2. Wydział ds. Obywatelskich i Ochrony Środowiska w Wołczkowie, przy ul. Lipowej 51,
  3. Wydział ds. Gospodarki Odpadami i Egzekucji w Dobrej, przy ul. Granicznej 39b,
  4. Referat ds. Planowania Przestrzennego i Warunków Zabudowy w Dobrej, przy Granicznej 24a.

Wydział ds. Komunalnych i Inwestycji w Dobrej przy ul. Granicznej 24a został wyłączony z bezpośredniej obsługi Interesantów.

Mając na względzie bezpieczeństwo zachęcam Mieszkańców do kontaktu telefonicznego i kierowania korespondencji drogą elektroniczną.

Korespondencję można przesyłać przez ePUAP (adresy skrytek:  /3211012/skrytka lub  /3211012/SkrytkaESP )

Kontakt telefoniczny: 

Sekretariat Urzędu Gminy ul. Szczecińska 16a  tel. 91 311 30 48  e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekretariat Wydziału ds. Komunalnych i Inwestycji tel. 91 311 32 36 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekretariat Wydziału ds. Obywatelskich i Ochrony Środowiska
tel. 91 311 22 81
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekretariat Wydziału ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji
tel. 91 311 34 87   
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekretariat Referatu ds. Planowania Przestrzennego i Warunków Zabudowy  tel. 91 424 19 76  e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 Przepraszamy za utrudnienia i dziękujemy za Państwa wyrozumiałość.

Rozalia Adamska 

Sekretarz Gminy Dobra