POWIAT POLICKI

KOMUNIKAT

STAROSTY POLICKIEGO

z dnia

13 marca 2020 r.

w sprawie: tymczasowego zawieszenia udzielania osobiście porad w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktach nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego działających na terenie Powiatu Polickiego w związku z zagrożeniem koronawirusem

 

Działając na podstawie komunikatu Ministerstwa Sprawiedliwości z dnia 12 marca 2020 r., wydanego w związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19, o których mowa w art. 1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374), w którym poinformowano o konieczności podjęcia działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 294):

informuję, iż

  • od dnia 16 marca 2020 r. do odwołania zawieszam udzielanie osobiście porad w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej oraz w punktach nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego działających na terenie Powiatu Polickiego;
  • w ww. terminie, nieodpłatne porady prawne oraz nieodpłatne porady obywatelskie będą udzielane osobom uprawnionym za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, tj. telefonicznie oraz w drodze korespondencji elektronicznej (e-mail), po spełnieniu prze te osoby warunków, o których mowa poniżej.

Z uwagi na konieczność zastosowania środków zapobiegawczych w związku z zagrożeniem zachorowań na Covid-19 (koronowirus) posiedzenia Komisji Rady Gminy Dobra, które były zaplanowane w dniach 17, 19, 20 marca 2020r. zostają odwołane.

Przewodniczący Komisji Stałych Rady Gminy Dobra

Z uwagi na konieczność zastosowania środków zapobiegawczych w związku z zagrożeniem zachorowań na Covid-19 (koronowirus) Powiatowy Urząd Pracy w Policach informuje, iż od dnia 12.03.2020 r. do 31.03.2020 r. obsługa klienta w Dołujach oraz w Kołbaskowie zostaje zawieszona.

Osoby bezrobotne, które posiadają wyznaczony termin wizyty zobowiązane są do kontaktu bezpośrednio z doradcą klienta w Powiatowym Urzędzie Pracy w Policach przy ul. T. Kościuszki 5, telefonicznie bądź mailowo.

Osoby z gminy Dobra proszone są o kontakt pod numerem tel. 91 312 32 07 lub email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Osoby z gminy Kołbaskowo  proszone są o kontakt pod numerem tel. 91 312 32 09 lub email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Pozostałym klientom urzędu, planującym  w najbliższych dniach przybycie do urzędu, których sprawa nie wymaga osobistego stawiennictwa, proponuje się kontakt telefoniczny  z pracownikami urzędu pracy, bądź skorzystania z rozwiązań elektronicznych poprzez email  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez portal www.praca.gov.pl.

Pracodawcom zalecamy korzystanie z narzędzi teleinformatycznych. Wiele spraw można załatwić zdalnie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl lub ePUAP. Mniej istotne sprawy, które nie wymagają podpisu można przesyłać drogą emailową lub skorzystać z poczty tradycyjnej.

 

Szanowni Klienci!

W związku z występującym w kraju zagrożeniem epidemiologicznym zmuszeni jesteśmy zmienić zasady funkcjonowania Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Policach.

Z dniem 13 marca 2020 r. do odwołania zamknięta zostaje filia Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg w Przecławiu. Wydział w Policach obecnie funkcjonuje normalnie, jednak w przypadku planowania osobistej wizyty w urzędzie prosimy upewnić się telefonicznie, czy Państwa wizyta rzeczywiście jest niezbędna.

Jednocześnie informujemy, że w ślad za opinią Związku Powiatów Polskich, z dniem 13 marca 2020 r. zawieszone zostaje do odwołania stosowanie przez Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Policach stosowanie przepisów dotyczących karania właścicieli pojazdów z tytułu nieprzerejestrowania i zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdów w terminie 30 dni. W związku z powyższym i brakiem konieczności dochowania ustawowego terminu 30 dni, o którym mowa powyżej pracownicy Wydziału Komunikacji Transportu i Dróg zwracają się do Państwa z apelem o odłożenie powyższych czynności w czasie i nie pojawianie się w urzędzie.

W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny bądź mailowy z Wydziałem.

W związku ze zwiększającym się zagrożeniem koronawirusem, zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) od 16 marca 2020 r. do odwołania pracownicy Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Dobrej będą wykonywali pracę poza miejscem jej stałego wykonywania (praca zdalna).

Kontakt z pracownikami Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Dobrej możliwy jest przez internet – drogą lub telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00:

Od północy nie można przekraczać granicy na terenie Gminy Dobra. Przejścia graniczne w Lubieszynie i Buku oraz miejsca, w których można było przejechać w Stolcu i Kościnie zostały zablokowane. Ustawiono zabezpieczenia i znaki drogowe. Miejsc tych pilnują funkcjonariusze Straży Granicznej, Służby Celno-Skarbowej i Policji.

  • 1
  • 2
  • 3
  • Buk1
  • Buk2
  • Lubieszyn2
  • Lubieszyn3
  • Stolec1
  • Stolec2