Projekt pt. „Edukacja bez barier w Szkole Podstawowej w Dobrej” realizuje Fundacja Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera w partnerstwie z Gminą Dobra (Szczecińska) – organ prowadzący szkołę.

Okres realizacji: wrzesień 2018 – sierpień 2020.

Grupa docelowa: 158 osoby, 17 nauczycielek, 1 nauczyciel, 70 uczennic, 70 uczniów szkół Gminy Dobra.

Za cel stawia rozwój kompetencji kluczowych i umiejętności na rynku pracy uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej im. K.I. Gałczyńskiego w Dobrej oraz zasadnicze podniesienie jakości procesu kształcenia w placówce. Postawiony cel zostanie osiągnięty m.in. poprzez:

  1. rozwój kompetencji kluczowych i właściwych postaw na rynku pracy u uczniów, poprzez objęcie uczniów dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi;
  2. rozwój kompetencji nauczycieli/ek poprzez szkolenia z programowania, wykorzystania na zajęciach przyrodniczych metody eksperymentu kształtowania kompetencji społecznych wśród uczniów oraz metod pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  3. doposażenie pracowni przedmiotowych w sprzęt i pomoce dydaktyczne.
  4. doposażenie pracowni w narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Typy projektu:

  1. Kształcenie u uczniów i słuchaczy kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw umiejętności niezbędnych na rynku pracy.
  2. Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli prowadzących kształcenie w zakresie stosowania metod i form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności.
  3. Indywidualizacja pracy z uczniem ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ucznia młodszego oraz ucznia zdolnego i wsparcie uczniów zagrożonych przedwczesnym zakończeniem nauki szkolnej.
  4. Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu.
  5. Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK).

Zadania: Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów, Warsztaty naukowo-techniczne, Doradztwo zawodowe, Szkolenia dla nauczycieli, Zakup wyposażenia pracowni przedmiotowych.

Wartość projektu: 416 689,98 zł. Wkład własny niefinansowy: 21 000,00 zł – wykorzystanie sal szkolnych.

Dofinansowanie UE: 354 186,48 zł

Koordynator Projektu

Helena Tomaszewska

 

  • 20181204_153323
  • 20181205_145601
  • 20181211_153137
  • 20181211_153139
  • zd.1
  • zd.2
  • zd.5