Sala podczas XVI sesji Rady Gminy DobraW dniu 25 czerwca 2020 r. odbyła się XVI sesja Rady Gminy. W sesji uczestniczyli Wójt Gminy, Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, Kierownicy jednostek i wydziałów, Dyrektorzy szkół, Radny Powiatu Polickiego Pan Albin Majkowski oraz mieszkańcy gminy.

Najważniejszymi punktami sesji było udzielenie wotum zaufania Wójtowi Gminy Dobra, zatwierdzenie sprawozdania finansowego Gminy Dobra wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za rok 2019 oraz udzielenie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2019. Radni 11 głosami za i 9 przeciw udzielili absolutorium Wójt Teresie Dera.

Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.  z 2019 r. poz. 506) Wójt Gminy Dobra przedstawiła Radzie Gminy Dobra w terminie do dnia 31 maja raport o stanie gminy. Dokument ten obejmował podsumowanie działalności Wójta Gminy Dobra w roku poprzednim i zawierał informacje dotyczące stanu realizacji polityk, programów i strategii realizowanych przez Gminę Dobra i jej jednostki organizacyjne, a także sposób wykonania uchwał podjętych przez Radę Gminy Dobra.

W związku z art. 28 aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym do debaty zgłosiło się czterech mieszkańców Gminy, którzy wzięli udział w debacie.

Następnie radni podjęli uchwały:

  • w sprawie udzielenia wotum zaufania Wójtowi Gminy Dobra.
  • w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Dobra wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za rok 2019.
  • w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2019.
  • w sprawie zmian budżetu Gminy na 2020 rok.
  • zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Dobra na lata 2020 – 2025.
  • zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia statutu Gminy Dobra.
  • w sprawie ustalenia średniej ceny jednostki paliwa w gminie Dobra na rok szkolny 2020/2021.
  • zmieniająca uchwałę w sprawie zasad udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dyrektorom, wicedyrektorom oraz nauczycielom pełniącym inne stanowiska kierownicze oraz określenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Dobra.
  • w sprawie ustalenia sieci prowadzonych przez Gminę Dobra publicznych przedszkoli, punktów przedszkolnych i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.

 

Ponadto radni :

  • przyjęli sprawozdanie z kontroli problemowej przeprowadzonej w Gminnym Centrum Kultury i Bibliotek w Dobrej w zakresie umów zawartych z podmiotami zewnętrznymi na okres powyżej jednego miesiąca oraz przekazanie statystyk czytelniczych w podziale na poszczególne biblioteki w okresie ostatnich 3 lat.
  • przyjęli sprawozdanie z kontroli problemowej przeprowadzonej w Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Dobrej dotyczącej zadań statutowych Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Dobrej w zakresie zadań pracowników: opiekunów zwierząt, pracowników ds. adopcji, lekarzy weterynarii oraz dane statystyczne dotyczące m.ni. adopcji zwierząt za rok 2019.
  • zapoznali się z informacją z wykonania uchwał podjętych przez Radę Gminy Dobra w okresie od 01.07.2019r. – 31.12.2019 r.
  • zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Straży Gminnej w Dobrej.
  • zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Dobrej za rok 2019.
  • zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 01.05.2020 r. do 31.05.2020 r.

 Ewelina Ziółko

  • DSC_0076
  • DSC_0079
  • DSC_0084
  • DSC_0086
  • DSC_0089
  • DSC_0091