Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników przysługuje uczniom rozpoczynającym w roku szkolnym 2010/2011 naukę w klasach I-III szkoły podstawowej oraz w klasie II gimnazjum.

Pomoc udziela się uczniom z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 351 zł netto.


Pomoc przyznawana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

Wniosek o udzielenie pomocy finansowej składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2010/2011, a otrzymać można wniosek w szkołach na terenie Gminy Dobra oraz w Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół w Dobrej, przy ul. Granicznej 31 lub pobrać ze strony internetowej Gminy Dobra www.dobraszczecinska.pl.

Wnioski wraz z dokumentacją o dochodach należy składać w szkołach do dnia 17 września 2010 r.

Kwota dofinansowania zakupu podręczników wynosić będzie:
1) dla ucznia klasy I-III szkoły podstawowej – 170,00 zł
2) dla ucznia klasy II gimnazjum – 310,00 zł

Zwrot kosztów zakupu podręczników nastąpi po przedłożeniu dowodów zakupu, którym  w przypadku zakupów indywidualnych jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna albo rodzica zastępczego) lub rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników. W przypadku złożenia oświadczenia o zakupie podręczników do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2010 r. – „Wyprawka szkolna” oraz wypłaty uczniom zasiłku powodziowego na cele edukacyjne.

Dodatkowe informacje uzyskać można w szkołach na terenie Gminy Dobra oraz w Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół w Dobrej, przy ul. Granicznej 31,tel. 091 311 37 38.

Zarządzenie + wniosek - pobierz (pdf)