Radni przegłosowali 14 uchwał, wśród których najważniejsza dotyczyła uchwalenia budżetu Gminy Dobra na rok 2017.
Założenia budżetu na rok 2017 omówiła Skarbnik Gminy Dobra Jolanta Jankowska.
Dochody budżetu zaplanowano na poziomie 101 327 474,00 zł  a wydatki wyniosą 98 727 474  zł i będą niższe do prognozowanych dochodów o 2 600 000 zł. Nadwyżka zostanie przeznaczona na spłatę kredytu długoterminowego.
Na rok 2017 zaplanowano wydatki majątkowe w kwocie 33 904 757 zł. Ilościowo realizowanych będzie 109 zadań inwestycyjnych. Głównie są to zadania wieloletnie, na które już w 2016 roku zostały podpisane umowy. Plan wydatków majątkowych jest znacznie wyższy niż w 2016r., mimo konieczności przeznaczenia większej kwoty na bieżące utrzymanie i konserwację inwestycji już oddanych do użytku w latach poprzednich. 

W 2017r. wydatki inwestycyjne w kwocie  33 904 757zł stanowić będą  ok. 34 % ogólnej kwoty wydatków (wraz z wydatkami finansowanymi dotacjami z budżetu na zadania zlecone np.500+ czy świadczenia rodzinne).
Najwięcej nakładów zaplanowano na infrastrukturę drogową (34% wydatków majątkowych), oświatę 25%, infrastrukturę wodociągową i kanalizacyjną 17%, gospodarkę komunalną i ochronę środowiska 7%, kulturę fizyczną 7% i gospodarkę nieruchomościami 6%.
W przedsięwzięciach na rok 2017 znajdują się 62 zadania inwestycyjne na kwotę 19 324 677 zł. Są to zadania wieloletnie, niektóre realizowane aż do roku 2020.

W 2017 roku rozchody w kwocie 2 600 000 zł Gminy dotyczą spłaty kredytu długoterminowego zaciągniętego w 2010r. na budowę szkoły w Mierzynie. 

Wynik budżetu w roku 2017 zamknie się nadwyżką, która zostanie przeznaczona na spłatę wcześniej zaciągniętego kredytu. Także wyniki budżetów w latach 2018-2025 zamkną się nadwyżką, która zostanie przeznaczona na spłatę wcześniej zaciągniętego kredytu.

Wójt Teresa Dera omówiła najważniejsze zadania inwestycyjne przyjęte do realizacji w budżecie gminy na rok 2017. 

Co roku zwiększa się ilość zadań inwestycyjnych. Wśród inwestycji bardzo ważne są zadania dotyczące oświaty - rozbudowa szkół. Tylko w 2017 roku na rozbudowę szkół w Dobrej i Bezrzeczu zostanie przeznaczone 8 050 000 zł. Bardzo ważnym zadaniem jest również remont dróg oraz tworzenie alternatywnych rozwiązań komunikacyjnych. W budżecie na 2017 rok znalazła się między innymi taka pozycja jak budowa trasy rowerowej łączącej m. Dobra z węzłem przesiadkowym Głębokie. Na publiczne drogi gminne przeznaczona została kwota 9 mln zł w tym aż 1,5 mln zł zostało przeznaczone na remont dróg płytami drogowymi. Ponad to w ramach środków z ZIT powstanie miejsce przesiadkowe w Łęgach.

Pani Wójt w swojej wypowiedzi wspomniała także o dużych środkach przeznaczonych na budowę kanalizacji deszczowej m.in. na ul. Sportowej w Dobrej oraz Parkowej w Bezrzeczu. W 2017 roku przewidziano również środki na ostatni etap rozbudowy oczyszczalni w Redlicy. Na gospodarkę mieszkaniową zaplanowano środki w kwocie 2 190 000 zł, w tym znajdują się środki przeznaczone na rozbudowę świetlic środowiskowych w Buku, Grzepnicy oraz Łęgach. Ponadto w planach na 2017 rok uwzględniono budowę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (2,4 mln złotych przeznaczonej na gospodarkę komunalną i ochronę środowiska w naszej gminie). Na obiekty sportowe skierowana została kwota 2 290 000 zł. W tej kwocie są ujęte również środki przeznaczone na zadania realizowane w ramach budżetu obywatelskiego, na przykład renowacja boiska sportowego w Mierzynie oraz budowa nowego placu zabaw, wiaty z zadaszonym grillem i nowe boisko wielofunkcyjne w Bezrzeczu. Oprócz tego Wójt Gminy Dobra mówiła o środkach na aktualizację projektu przedszkola w Mierzynie, którego początek budowy, zgodnie z planem wieloletnim, zaplanowany jest na 2018 rok. 

Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dobra na rok 2017 została przyjęta jednogłośnie.  

Podczas sesji przyjęto również następujące uchwały:

  • w sprawie zmian budżetu Gminy na 2016 rok.
  • w sprawie ustalenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2016.
  • zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Dobra na lata 2017 – 2025.
  • w sprawie uchwalenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych na terenie Gminy Dobra na lata 2017 – 2020.
  • w sprawie określenia trybu udzielenia i rozliczenia dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz niepublicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne lub osoby prawne na terenie Gminy Dobra oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania.
  • zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach na terenie Gminy Dobra.
  • w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2017 rok.
  • w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Dobra, w obrębie Dobra w obszarze działek nr 168/23, 168/24, 168/25, 168/26, 168/29, 168/41, 168/42, 168/43, 168/48.
  • w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Dobra, w obrębie Grzepnica, obejmującego działki nr 857/55 – 857/80.
  • w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Gminy Dobra na rok 2017.
  • w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady Gminy Dobra na rok 2017.
  • w sprawie wystąpienia do Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego w sprawie inwestycji "Budowa kolejowego zachodniego obejścia Szczecina".
  • w sprawie stanowiska dotyczącego projektu zmian Prawo ochrony środowiska.

Ponadto radni wysłuchali sprawozdań z prac stałych komisji Rady Gminy Dobra za rok 2016 oraz zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Wójta Gminy Dobra za okres od dnia 01.11.2016r. do dnia 30.11.2016r.

Na zakończenie sesji Wójt Teresa Dera oraz Przewodniczący Rady Gminy Dobra Bartłomiej Miluch złożyli życzenia noworoczne. Koniec roku uczczono symboliczną lampką bezalkoholowego szampana.

  • DSC_0015
  • DSC_0016
  • DSC_0019
  • DSC_0023
  • DSC_0025
  • DSC_0027
  • DSC_0030
  • DSC_0034
  • DSC_0038