W dniu 11.02.2021r. została podpisana umowa na opracowanie dokumentacji technicznej budowy drogi/ulicy Lazurowej położonej w miejscowości Dobra, wraz z odwodnieniem oraz likwidacją wszelkich kolizji. Przedmiotem umowy jest również sprawowanie nadzoru autorskiego podczas realizacji robót w ramach zadania "Budowa dróg w Dobrej – od ul. Lazurowej".

Wykonawca wybrany został na podstawie zamówienia wyłączonego z obowiązku stosowania ustawy z dnia 11 września 2019r. prawo zamówień publicznych ze względu na wartość mniejszą niż 130000 zł netto. Zapytanie skierowano do trzech wykonawców. Za najkorzystniejszą ofertę uznano firmę "PRODROM Adam Bukowiecki".

Termin wykonania dokumentacji technicznej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę wyznaczono do 02.12.2021r.

Wartość prac: 39800 zł netto

 

  • mini_20210119_100158
  • mini_20210119_100201
  • mini_20210119_100204
  • mini_20210119_100419
  • mini_20210119_100456
  • mini_20210119_100535
  • mini_20210119_100549
  • mini_20210119_100835

 

Informacja z dnia 29.07.2021 r.

Przedstawiona koncepcja zakłada budowę odcinków dróg gminnych z kostki brukowej betonowej typu EKO zlokalizowanych w ciągu istniejących dziełek drogowych o szerokościach od 10.0m do 12.0m stanowiących drogi dojazdowe do przyległych posesji, umożliwiając bezpieczne poruszanie się pojazdów samochodowych, pieszych, służb komunalnych oraz służb ratowniczych i porządkowych. Na przedmiotowym odcinku drogi gminnej, w miejsce tymczasowej nawierzchni betonowej (płyty) i żwirowej wybudowana zostanie nawierzchnia z brukowej kostki betonowej typu EKO (kostka w układzie ażurowym) wraz z podbudową z mineralnego kruszywa łamanego oraz podsypką piaskową. Przedmiotowa inwestycja obejmuje również budowę chodnika jednostronnego, budowę odwodnienia jezdni w postaci komór drenażowych oraz ewentualną przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej. Całość projektowanych dróg gminnych poprowadzona zostanie z maksymalnym wykorzystaniem istniejących pasów / działek drogowych, z uwzględnieniem przede wszystkim usytuowania dróg w planie jak i rozwiązań wysokościowych. Założenia takie są zbieżne z wytycznymi do projektu określonymi przez Inwestora tj. Gminę Dobra. Zakres oddziaływania inwestycji zawierał się będzie w zakresie istniejących działek drogowych, zapewniając tym samym niezbędną powierzchnię przeznaczoną do usytuowania urządzeń obsługi i zabezpieczenia ruchu drogowego.

Podstawowymi cechami określającymi niniejsze przedsięwzięcie są: 

- kategoria drogi - gminna

- klasa techniczna - dojazdowa (D), lokalna (L) 

- łączna długość dróg - 0.4km

- ilość pasów ruchu - 2 pasy w obu kierunkach

- odcinki A-B, E-F - 1 pas w obu kierunkach z mijanką

- szerokość jezdni - 5.00 - 7.00m

- szerokość odc. A-B, E-F - 4.00m w zakresie mijanki 5.00m

- szerokość chodników - 2.0m

- szerokość poboczy gruntowych - 0.75m

- prędkość projektowa - 30km/h

Koncepcja planowanej drogi

 

Kolejne informacje dotyczące inwestycji znajdują się w zakładce Inwestycje 2022.

Bezpośredni link do inwestycji tutaj.